Het weer letterlijk van alles wat

We begonnen met lichte vorst en sneeuw en het was wit. De temperatuur ging omhoog weg sneeuw, de zon ging schijnen nog warmer, dan weer sneeuw dan ging het waaien en zo ging het de hele dag door. De hoogste temperatuur werd een 10 graden en nu gaat het wer naar nachtvorst. Duidelijk maart roert zijn staart. Op de plekken waar nog sneeuw lag groeit het wel weer aan. We wachten maar weer af. Boven in ieder geval veel nieuwe sneeuw.

Afgelopen zaterdag was Jannick naar de kapper en hij heeft het eigenlijk heel kort met bovenop langere haren. Hij komt bij de kapper naar buiten treft daar nog een aantal brandweercollega´s die het haar ongeveer allemaal hetzelfde hebben. (2 redenen brandweer en vuil werk dat ze doen) Komt er een Nederlandse familie aan en zegt de man tegen zijn kinderen kijk daar heb je weer van die nazikapsels. Jannick heeft zich omgedraaid en eerst in het Duits repliek gegeven en daarna in het Nederlands. Maar ze voelden zich niet echt aangesproken geloof ik. Een collega van Jannick zei het is omdat jij je omdraaide anders had ik ze op hun bek geslagen. Het bevestigd het beeld van wat veel mensen toch al over Nederlanders hebben, dan schaam ik me dat ik Nederlandse ben.

Was al vroeg op vanmorgen en Ingrid en Theresa waren de deur nog niet uit of Sabrina werd wakker. Gelukkig kwam Mama snel thuis.

Jan wil al lang zo graag een keer naar Spanje, deden we vroeger veel vanuit Nederland maar vanaf hier vaak toch wel erg duur. Gisteravond in ieder geval 14 dagen onderdak geboekt aan de Costa Dorado. Weten nog niet of we zelf gaan rijden (1600km) of dat we toch nog tegen betaalbare tickets aanlopen. We zitten 35 km vanaf Barcelona . We gaan vanaf 2 tot 16 September. Als we met de auto gaan denk ik dat we er ruim de tijd voor nemen met op de heenweg in ieder geval 2 overnachtingen of meer dan hebben we de tijd aan ons zelf terug moet ik nog even kijken of we tijd hebben om meer dan 1 nacht te overnachten. Jan krijgt een piepklein bedragje van een pensioen die hij nog had staan maar 79 euro per jaar en dat wist hij niet dat hij het had. Dus dat kijgt hij nu bruto in een keer uit betaald maar houdt er wel iets aan over. Ze betalen 15 jaar. Omdat hij al zo lang naar Spanje wil dacht ik dan gebruik ik dat daarvoor. Het is te weinig om een superreis te boeken maar een caravan in Spanje aan de kust met alles erbij binnen en buiten zwembad enz. Vinden wij ook helemaal te gek. We gaan naar Camping Vilanova Park - Costa Dorada - Vilanova i la Geltrú .
Het is heel wat jaren geleden dat we in Spanje waren, toen Jannick klein was gingen we minstens 2x per jaar. En we dachten toen dat als we gepensioneerd zouden zijn daar ook zouden wonen. Het is geen Spanje geworden. Maar niet minder naar ons zin.

Jan is aan de plankjes bezig in de keuken. Een heel gefriemel schijnbaar voor het er tussen past , hij moest ook even plankdragers met de goede maat halen. Ik heb de keukenapparaten uit de gangkast gehaald en daar ligt nu het beddengoed en vakantie en sauna handdoeken tijdelijk in. De kast daarvan in de slaapkamer leeg gemaakt en ook maar uitgezocht. Heel veel slapers hebben we niet en als we ze wel hebben dan kom ik met mijn nette lakens ook uit. Dus 6x dunne katoen en 2x dikke flanel eruit gehaald. Doe ik dan maar naar de Caritas. Ik heb vorig jaar 4x nieuwe flanel en 4x dunne zomer gekocht Nog 1x oude flanel gehouden gebruik ik nog wel eens voor de kinderen op de bank als ze ergens onder willen zitten. Dus de opruimronde gaat verder. De enige kast die nu nog leeg moet is de kledingkast van Jan.
Het eten voor vandaag had ik gisteravond al gemaakt, lekker volkoren bami met kool en varkensvlees.
Genoeg om vanavond nog een keer te eten. Bijlage zelf gebakken kroepoek , gebakken ei , sambal en lekkere augurkjes.

Wow, dat klinkt goed! Lekker naar Spanje! September is het daar zalig!