De zomer weer deels terug

Vanmorgen vroeg wakker en een beetje tv en om 8 uur opgestaan. Ingrid kwam koffie drinken en alles even doorgenomen want vanmiddag is Sabrina bij ons.
Dan zijn Jan en ik naar de gemeente gewandeld. We kwamen onder weg onze buurman Harold (Haus Pfusterer) even staan praten en dan blijkt dat hij ook al voor de brug geweest was. Ingrid was ook al en ook voor de put voor ons huis waar een boom uitgroeid en die het water dus niet weg haalt waardoor wij in een hele grote plas water voor het huis staan. Ik ging dus voor de brug die erg kapot is en voor het groen wat de Bach helemaal overwoekert dat geeft problemen bij hoog water en dat kan onze brug kosten.
Gelijk Theresa ingeschreven voor allerlei evenementen die door de gemeente georganiseerd worden in de maand Augustus, Theresa kan niet aan alles deelnemen want er zijn leeftijdsgrenzen. Maar het is het eerste jaar dat ze aan dingen kan deelnemen. ze heeft ingeschreven voor de tennis , de paarden, de karnavalsvereniging dansen en dingen maken, spelletjes bij de evangelische kerk en de eindmanifestatie in het Kurpark met grillen. Voor de kinderen die 35 kg en zwaarder zijn die kunnen ook Paragleiten hardstikke leuk lijkt me dat. Maar daar hadden ze ondertussen al een wachtlijst voor. Er kunnen 4 kinderen tegelijk en per kind 45 minuten. Theresa had ook met de Bergrettung naar de Schwarzensee, of naar de Feuerwehr, of Rote Kreuz, de kazerne in Aigen enz. kunnen doen. Sommige dingen komen niet goed uit en sommige dingen dat heeft ze al zo vaak gedaan.
Dan was ik het middageten aan het maken , kwam Sabrina al want Cornelia kwam Ingrid en Theresa ophalen. Ze gaan varen op de See en wandelen in Bad Aussee.
Het weer is zwaar bewolkt maar warm en veel zon.
Wij moeten vanmiddag naar Schladming dus we hebben het autostoeltje van Sabrina in de auto gedaan.
het viel niet mee om Sabrina bezig te houden want ze valt nu steeds om, ze wil wel spelen maar het gaat niet. Dus uiteindelijk haar houten stoeltje gehaald en haar daar op vast gezet en mocht ze Tiktak kijken tot we weg gingen.
In de auto vond ze het fijn en in Schladming in de buggy ook. Dan ben k naar Julius gegaan en Jan met haar verder wandelen. Het was een leuk gesprek met Elke van Julius dus we wachten maar af. Ik hoor volgende week iets en als het mee zit is het meer dan ik dacht.
Dan naar huis en ondertussen regende het. Thuisgekomen waren ze allemaal al thuis gekomen dus Sabrina afgeleverd.
Een positief gevoel om de dag mee af te sluiten.