nog niet klaar

Oostenrijk, Hochfilzen

Zondag
Vandaag van 7 tot 19 uur stage, ik heb ambulancedienst en sta bij de worldcup mountainbiken. Eerst is er de gewone wedstrijd maar er is vanavond dan ook nog een prominenten race en een VIP gebeuren.
Er stond eigenlijk ook nog 120km mountainbiken voor mij op het trainingsprogramma maar de dag na een wedstrijd heb ik regeneratie nodig. Vandaar dat ik ook mijn stage voor vandaag gepland heb.
De sneeuwgrens is gezakt naar 1500m en gaat vandaag doorzakken naar 1200 meter! Jannick

Zondag
Het was vandaag Hoffest en we twijfelden of we ook mee zouden gaan lopen.Ze beginnen altijd bij de Untergrabnerhof en dan gaan ze langs verschillende boerderijen , elk jaar anders. Bij de laatste is altijd een groot feest.Aangezien het weer redelijk te noemen was en ze toch voorbij ons kwamen zijn we toch gaan wandelen. We hebben onze gasten meegenomen.Een stukje voorbij ons kwamen we gelijk een hele roedel herten tegen, eentje bleef er gewoon staan en pas toen we heel dichtbij waren ging het er pas vandoor.
Het was een leuke wandeling vooral omdat ze dan dwars door de weilanden gaan en je dus op plaatsen komt war je anders niet zo gauw komt.
Het bleef droog en bij de eerste stop een beker Jägerte gedronken, bij de tweede stop krapchen gegeten en bij de laatste stop zijn we gelijk naar huis terug gelopen.
Onze gasten hadden er erg van genoten en zeiden dat ze anders thuis waren gebleven voor de tv.
Er komt sneeuw aan en de dieren worden zo veel mogelijk naar beneden gebracht.
Janick had vandaag van 7 tot 19 uur ambulance dienst. Hij stond op de Planai bij de mountainbike race.
Hij heeft 1x daar in actie moeten komen een Belg die van een brug af was gestort. Jannick kon met hem praten en heeft de eerste hulp verleend.Hij moest wel afgevoerd worden naar het ziekenhuis.