Ridnaun IBU CUP 8

Italië, Ridnaun

Donderdag 12 maart
Ik ben vroeg opgestaan en om 3.30 weggereden. Het was vreselijk slecht weer , hevige sneeuwval, ik werd misselijk onder het rijden omdat de sneeuw recht op de voorruit stond en ik niks kon zien alleen vlokjes. Gelukkig draaide de weg en kwamen ze daarna van opzij.
Na de tunnels richting Salzburg werd het regen. Via München, Innzbrück naar Ridnaun.
Ik kwam om 8.30 aan en heb eerst ontbeten voor de tweede keer. Ik wilde schiettraining gaan doen maar mijn ogen weigerden dienst. Voor de mannen was het schieten in de morgen. Dan ben ik gaan slapen en middageten en daarna gaan langlauftraining in het stadion Skies getest en ze waren goed , ze gaven het zelfde weer op van vandaag voor morgen dus ze moesten goed zijn.
Om 18 uur was de teammeeting ergens tussen Ridnaun en Mareit en ik moest om 18.30 eten in het pension, later ging niet. Gelukkig ging het bij de meeting snel en was ik op tijd voor het eten. Ik had eventueel om 20 uur naar het Vip eten kunnen gaan maar dat was me te laat en ik sliep om 20 uur. Was een lange dag.
Jannick

Ibu Cup Ridnaun

Donderdag 12 maart
Dat was vroeg opstaan, Jannick wilde vroeg rijden en om 3.30 vertrokken we. Het is trouwens geen vw polo maar een vw golf limousine. Zeer confortabel en eigenlijk een ersatz auto. Het was erbarmelijk slecht weer, het sneeuwde verschrikkelijk tot heel laag dus de hele weg tot bij Salzburg hadden we sneeuw. Na een aantal kilometers kregen we allebei last van misslijkheid omdat de sneeuw recht op ons af kwam en we niets zagen. Gelukkig draaide de weg en kregen we de sneeuw van opzij en ging het beter. Voorbij de tunnels ging de sneeuw over in regen maar dat was beter te doen. We konden daarna redelijk doorrijden en via Munchen, Inzbrück , de Brenner naar Ridnaun of wel Ridana.Daar was het mooi weer en vorstig. We kwamen 8.30 aan en we konden gelukkig ontbijten en gelijk de kamer gebruiken.
Jannick had willen inschieten maar zijn ogen wilden niet meer en de heren konden alleen in de ochtend schieten. Hij had ook wel eerder weg willen gaan maar ja hij heeft alweer school en kon niet eerder van school vrij krijgen.
Hij heeft een poos geslapen en ik ook.
Hij is na het middageten gaan trainen. Middageten die we we zelf hebben gemaakt broodjes met lekkere Italiaanse kaas (zo kwam jouw kaasschaaf weer van pas Marjanne)
We hadden gevraagd in de winkel dat we pittige kaas wilden, nou dat hebben we geweten want het was een soort stalkaas waar we de mest nog van de varkens in proefden.Maar wel erg lekker.
De training ging goed , skies waxen op het weer dat ze hadden opgegeven en na wat ze in de trainig deden.
Jannick moest om 18 uur naar de teammeeting ergens tussen Ridnaun en Mareit waar wij zaten en we moesten om 18.30 eten , kon niet anders.
Gelukkig duurde het niet te lang en konden we toch nog om 18.45 aanschuiven.De Russische coach moest daar zijn excuses voor een atlete aanbieden aan alle teams. DE nummer 1 op de 15 km dames was niet komen opdagen op de ceremonie.Die man stond daar zeer ongemakkelijk. De atlete zelf moest het ook nog een keer doen voor de volgende wedstrijd aan alle atleten. Gelukkig geen heen en weer gedoe dus konden we snel weg.
Het weer zou het zelfde blijven als vandaag. Dat was in de ochtend lichte vorst en verder droog. Hoewel je altijd vraagtekens kan houden want ze gaven voor vandaag geen sneeuwval op maar in de middag was het mooie weer weg en ging het licht sneeuwen.
Het is fohnich weer en overdag toch vrij warm als er geen wolken zijn.
Jannick werd erg verwend met het avondeten want ze kwamen steeds vragen of hij nog meer wilde eten.
Voor wedstrijden kan Jannick altijd goed eten erna gaat het gewoon niet.
We hadden naar het Vip eten kunnen gaan om 20 uur maar we waren moe en Jannick uiteraard vroeg naar bed. Om 20 uur sliep hij al.