Beetje lusteloos

Sonntag 30.Juli
Een rustige zondag na een drukke onrustige zaterdag. Theresa wilde bij ons zijn en ze was niet echt fit. Maar geen last aan haar. Jan heeft in de middag een poos met haar op bed tv gekeken.
We aten op het balkon van de gril en ze heeft lekker gegeten en wij ook. We moesten wel opschieten want zo mooi als het in de morgen was en warm er kwam noodweer aan. Dat brak ook inderdaad los. We zagen bij de buren een eindje verder dat ze op het dak bezig waren hadden waarschijnlijk lekkage. Later werd het weer heel erg mooi weer. Voor het stuk dat Jannick ingezaaid heeft met graszaad wel goed.
We hebben erg last van wespen er zit een nest bij Jannick beneden en dichtgegooid met aarde en morgen komen ze van de brandweer Mittenberg om er iets aan te doen. Maar ik wilde met zo´n klapper op batterijen er eentje koud maken . Nou dat lukte en ik ook bijna. De stroom ging door mijn vinger waarmee ik op het knopje drukte en kwam boven aan de achterzijde van mijn arm er weer uit. Het was een finke opdonder en heb Jan verzocht dat ding weg te gooien levensgevaarlijk. Geen idee hoe het kon gebeuren.
Het alarm voor de brand gisteravond was in de Kleinsölk, een machine waarmee bomen getrokken worden of zo iets was in brand geraakt en het smeulde , temperatuur toch een 600 graden. Het is natuurpark en slecht te bereiken als de brand zich op de weide of bos had uitgebreid.
Daarom moest Jannick vandaag de zuurstofflessen weer gaan vullen. Ja ook al is het brand over er blijft altijd voor hen werk te doen. Dat wordt ook wel eens vergeten.
Net toch nog maar een wasje aangezet en nog even drogen. Beetje lusteloos.

Lekker , dat soort enge dingen!!!! Doe mij maar een gewone vliegenmepper. Fijn dat ze de brand zo snel hebben kunnen blussen.