Rommelige dag

Els het zijn Converse dus eigenlijk een hoge basketbalschoen van stof. Nog geen echt leren gezien. Jannick had zijn eerste toen hij 15 was gekocht in Nederland en draagt ze nog.

Vanmorgen werd ik wakker van mijn telefoon , Jannick vroeg of hij met de kinderen bij mij kon ontbijten. Dus opgestaan en gezellig met zijn viertjes ontbeten want Meli is al vroeg naar haar werk. Ingrid zou de kinderen om 9 komen halen en die stonden keurig klaar . Dan komen ze vanavond om 7 weer terug. Ik heb gelijk gezegd dat ik het morgen niet haal dat we om 2 uur weer thuis zijn en de kinderen gaan met ons mee naar Salzburg. Ik moet in Hallein naar de brillenwinkel en een afspraak bij de kapper in Salzburg. In de middag heeft Jan in de Dopplerkliniek een afspraak. Dat was ook goed tja anders had zij een probleem en niet ik. Ze werkt morgenochtend en geen hele dag vandaar dat ze de kinderen dan weer terug wilde. Ik heb morgenochtend om 8 een gesprekafspraak . Jannick zorgt dat de kinderen om kwart voor 9 klaar zijn dan kan Jan ze meenemen ommij op te halen. Jannick kan gelijk ook mee rijden want hij heeft om kwart over 9 daar een afspraak en later nog iets. Dan rijden wij met de kinderen eerst naar Hallein dan naar Salzburg en als we dan tijd hebben een beetje winkelen en om half 12 kapper. Anders gelijk door naar de kapper. Jan heeft om 2 een afspraak dus theoretisch zouden we genoeg tijd hebben. Nadat de kinderen gehaald waren eerst naar de slagerij gelopen om de kruiden voor Els te kopen. Ik kom er steeds langs en dan vergeet ik het. Het was zeer warm en ik was zonder jas gegaan maar wel een paraplu meegenomen. Halverwege terug weg dacht ik ik had toch iets ? Ja een paraplu dus weer terug gaan lopen om de paraplu te halen.Wie zijn hoofd niet gebruikt moet zijn benen gebruiken.
Dan vanmorgen met Jannick nog koffie gedronken en hij heeft mij met enkele dingen geholpen met de corona papieren en woensdag ga ik een digitale handtekening halen en Jan ook. Jannick heeft hem vandaag gehaald. Ik heb de Nederlandse reisapp en daar wilde ik mijn papieren en EU QR in opslaan. Jannick kon het niet want hij heeft geen Digid D , wij wel. Maar helaas na het inloggen met de Digid D bleek dat je alleen van de Nederlandse kan registreren. Ze hebben het helemaal begrepen dat we 1 EU hebben en allemaal hetzelfde EU QR papier. Middageten gemaakt een Kartoffelstrudel met tonijn, Jannick kwam ook eten dus weer gezellig. In de middag bezig geweest om vakantiepapieren in orde te brengen. Helaas de K3 tickets sturen ze pas 14 dagen van te voren af dus ik moet nog even geduld hebben maar de tickets voor Molenbeek kon ik wel printen. Het papier voor het hotel kan ik op mijn telefoon oproepen en bij het nakijken zie ik dat er iets niet klopt er staat 2 volwassenen en 1 kind van 4 maar die is echt 8. Dus dat wilde ik wijzigen maar ging niet dus gebeld en het zou nu goed zijn. Morgen even kijken want ik kon het niet gelijk zien. Al met al was het 5 uur en ik was het spuugzat. Morgen geen tijd dus woensdag weer verder. Moet alle diabetiker papieren nog doen en nog de recepten voor de huisarts met vakantie gaat. Tegen de tijd dat ik overal mee klaar ben ben ik aan vakantie toe. Het probleem is nu dat we vanuit Nederland niet mogen overnachten in Duitsland omdat we uit Nederland komen. We mogen wel vanuit Oostenrijk overnachten (althans nu nog we hebben nog 17 dagen) We hebben nog geen probleem om vanuit Nederland naar de voorstelling in Belgie te gaan maar ook dat kan nog veranderen. We moeten nog een keer een rondje testen halen want het is nu augustus dus we kunnen weer.

Wij zijn op vakantie in België geen probleem gehad alleen hier in de winkels moet je 👄 kapjes dragen dat was ook in Luxemburg

Erna 2021-08-02 19:00:06

Als je ingeënt bent mag je volgens mij wel overnachten in Duitsland

Marjanne 2021-08-02 20:40:31

Misschien kan je een dealtje sluiten met waar je op de heenreis ook overnacht in Frankfurt