Afscheid

Nederland, Leiden

Tja de treinreis ging vannacht uitstekend. De bank waar je op moet slapen is erg hard maar ik heb wel geslapen. Ik was vroeg wakker en om 7 uur zag de steward dat ik wakker was en vroeg of ik wilde ontbijten. Dat wilde ik wel dus even later 2 verse broodjes met boter en jam en een dampende kop koffie. Aan de grens met Nederland viel de trein stil en dat duurde en duurde. Eindelijk ik denk een uur later reden we verder maar met een slakkegangetje. Dus half 10 aankomen werd zeker half 11 . Ik mocht van aardige Nederlanders de telefoon gebruiken dus Erna gebeld dat het een uur later zou worden dan weer gebeld dat het nog een uur later zou worden. In Utrecht wilde ik de trein nemen maar geen tre naar Leiden , gevraagd bij de bali en het werd wel 12 uur voor de trein ging. Dan sta je op de trein te wachten werd het een ander perron. Uiteindelijk in de trein en kwart voor 1 in Leiden waar Manfred al vanaf 10 uur aan het wachten was. Hij heeft mij gelijk naar Zoetermeer gebracht want het ging heel slecht met Els. Ik ben mij daar ter plekke helemaal rot geschrokken want wat ik te zien kreeg was niet meer mijn zussie. De dreun kwam keihard aan maar uiteindelijk heb ik mij bij elkaar kunnen rapen en heb ik een paar uur aan haar bed met Els doorgebracht. Tot verbazing ontwaakte ze keek mij aan en zei heel verbaasd Nicolette? en gelijk daarna mooie bril. Ze heeft mij nog gezegd dat ze van mij houdt en ik haar dat ik van haar houd. Dan zakte ze weer weg. Ik ben zo dankbaar voor het feit dat ik echt afscheid heb kunnen nemen. We zijn eind van de middag Erna en ik naar het huis van Erna gegaan. Nance was geen moment alleen want er was fulltime iemand van de vriendenkring en zelfs meerdere aanwezig zodat er altijd iemand waakte bij Els.
De avond doorgebracht met Erna en ik slaap ook met Erna samen.