Hofwanderung

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

10 september
Vandaag gingen we de Ramsauer Hofwanderung maken. We waren om 10.15 bij Untergrabnerhof waar een meisje accordeon speelde en haar moeder op een soort paal met snaren en bellen.
Beim Untergrabnerhof geht’s um 11 Uhr mit der Hofwanderung an.d’runter versteht ma,das ma während’n Wandern ba die Nachbars-Bauern zuakehrn ko. Ang’führt is a jeder Bauer genau, damit ma si nit vergeh’n kann in der Ramsau. Bleib’n tan ma zum Schluss ban Fürsterhof bam Hoffest.
De loco burgermeester van Ramsau, de directeur van het toeristenbureau en vooral veel plaatselijke bevolking in klederdracht liepen mee. Tegen 12 uur kwamen we bij de Ederhof aan. We dronken koffie en aten Apfelströdel.Ook hier was er weer muziek van een jongen met accordeon. We vertrokken om 13 uur om tegen 14 uur bij de Tritscherhof aan te komen.Onderweg zei ik tegen Jannick ‘pas op’want er lagen veel boomwortels en op dat moment viel er een dame languit. Ze was ook nog eens degene met een grote rugtas met een roodkruis erop van de ehbo. Ik kreeg daar dus de slappe lach van. Daar aten we Krapfen met Steierkäse en een groot glas Radler .
15 uur vertrokken we om rond 16 uur bij de Fürsterhof aan te komen.
Waar we heerlijke gegrilde Braadworst met aardappelsalade en een goed glas Radler (uiteraard niet Jannick) dronken.
Hier zou ook het grote feest beginnen maar wij zijn naar huis gegaan. Jan is terug gaan lopen en ik ben met Jannick met de auto terug gebracht.
Het was een leuke dag en een lange dag. We hadden geen idee dat het een hele dag zou duren.
Maar wij moeten weer om 6 uur op en Jannick naar school dus het feest maar zo gelaten.
Moe en tevreden kwamen we op de camping aan.