Geen Langeweile.

Mittwoch 3.August
Een somber begin maar wel 17 graden, rondom 10 uur kwam de zon door en het werd heet. Het is 30 graden en vochtig warm. Ik had 3 wassen te doen en Jan ging op het terras van Ingrid en Jannick de buitenste rij tegels die los zitten eraf halen en schoonbikken. Daar was hij een aardig tijdje zoet mee. Morgen gaat hij ze vast zetten.
Nee tijd om zich te vervelen heeft hij niet.
We gingen eten daar was ik ook snel klaar mee want dat was het restant van gisteren. Nu zit de laatste was in de machine, een dekbed hangt buiten en de rest gewoon gedroogd. Dan de gewone huishoudelijke dingen en het blijft zo lekker opgeruimd zonder kinderen.
De postbode kwam met een pakket en ik helemaal blij want de bestelde lage trekking schoenen zitten goed en mijn zolen konden erin. Ik heb unischoenen besteld, dames zijn vaak aan de voorzijde te smal en herenschoenen zijn toch anders. Ik was al bij verschillende sportzaken gaan passen en verschillende merken geprobeerd. Maar op internet betaal je beduidend minder. Nu wachten op de hoge schoenen die ik gekocht heb. Dit jaar beide paren laag en hoog aan vervanging toe. Vooral mijn Vikingschoenen met BOA systeem mis ik. Maar goed nu dus gewoon veterchoenen.
Dat BOA systeem zie je wel op de brandweerschoenen en laarzen maar in de sportschoenen nergens meer. Het merk Viking hebben ze ook nergens meer. Ik vind dat systeem van aandraaien en losklikken zo fijn nooit drukplekken en met mijn pijnlijke handen geen probleem om ze goed sluitend te krijgen.
Zo dadelijk nog even de nieuwe Tip Toi boeken op de stift zetten voor de vakantie met Theresa. En de papieren voor de vakantie printen dat vergeet ik steeds.
Om 15 uur stond de auto van het Vermessungsamt voor de deur. En waren aan het meten. Zal wel goed zijn en ze zeiden niet dat ze ons nodig hadden dus Jan naar zijn werk en ik wat boodschappen bij de Billa gehaald en geen straf met dit weer om te wandelen.
Bij thuiskomst vond ik een berichtje van Annemarieke en Lex dat ze rond 17 uur voorbij kwamen.
En de auto van Jannick voor de deur dus overal gekeken maar geen Jannick maar die bleek bij de buren met de mensen van de Vermessung. De buren vonden het eerst geloof ik niet zo leuk maar er is een overeenstemmen uitgekomen en ik geloof dat zij nu zelf ook alles bij hen laten vermeten. Het wordt door de gemeente geadviseerd om het te doen en je kan niets als het niet is vastgelegd. Ingrid en Jannick willen de tuin veranderen en tuinhuis en zo dus dan moeten ze wel een plan indienen en die het moet maken heeft meetpunten nodig. Kringetje weer rond.
Even later kwamen Annemarieke en Lex altijd fijn om ze even te zien. Op doorreis voor hun vakantie naar Italie. En ze brachten een kaasje mee , lekkuhhhhhh. Ook mijn fotoalbums hebben ze meegebracht en dat is natuurlijk fijn.
Jan ondertusen ook thuisgekomen dus die heeft ze ook nog even gezien en gesproken. Zo vliegen de dagen om en nee geen Langeweile.