flinke storm

Oostenrijk, Liezen

Samstag 10.Jänner
De dag begon grauw met heel veel wind na een stormnacht met dikke plusgraden en heel heel heel heel veel regen. De sneeuw is gewoon allemaal weg en we hadden behoorlijk wat.Later werd het zeer zonnig en in de schaduw was het bij ons 15 graden dan hoef je niet te vragen of het warm in de zon was.
Jan en ik besloten naar Liezen te gaan want ik moest wat hoofdkussens kopen voor de visite die komt. Want dat weet ik zeker dat we die te weinig hebben. Morgen gaat Jan de slaapspullen van de zolder pakken en kan ik zien of we nu genoeg hebben en ga ik voor ons beneden een bed klaarzetten. We gaan in Jannicks hok slapen.
Kwamen we bij de Möbelix en zien we daar de lampen die we zo mooi vonden en toen niet gekocht hadden met een 50% sticker hangen dus allebei gekocht . Voor boven de eettafel en boven de salontafel. Soms moet je geluk hebben. Nog wat andere boodschappen gedaan en bij de Lutz gaan eten , ik mocht voor niks met mijn verjaardagsbon. Dus we hoeven niet meer warm te eten en de Schnitzel was zo groot dat ik de helft in Pensionistenfolie heb meegenomen. En Jan die later op een Semmel gegeten heeft.
Genoten van de mooie dag en van het shoppen.
Het werd de warmste januaridag ooit in Oostenrijk er werden tot 21,7 graden gemeten. Na de storm was in Bad Kleinkirchheim totale schade aan de wedstrijdpiste en de Rennen werden afgezegd, het leek wel of er oorlog geweest was. De Alpencup werd afgezegd bij de biatlon gebrek aan sneeuw , in Ramsau werd de Tour de ski en de maraton afgezegd bij het langlaufen wat 1 nacht slecht weer kan doen. Sneeuw weg, heel veel stormschade, beken overstroomd, Murabgange . De treinen naar Tauplitz voor het Kulm springen gaan niet want er is veel stormschade aan het spoor oa een brand door een boom op de bovenleiding en Murabgange. Er is met man en macht gewerkt om het springen door te laten gaan een deel afgezegd maar de wedstrijd ging door