Halloween en wereldspaardag

Oostenrijk, Schladming

Vanmorgen vroeg opgestaan want het is vandaag ook wereldspaardag en we gingen met Ingrid en de inders ontbijten bij de Sparkasse. We moesten wel eerst de autoruiten krabben want we hebben al een paar dagen nachtvorst. We waren de eersten om half 8 maar al snel kwamen er meer mensen. Theresa had haar spaarpot geleegd en mocht wat uitzoeken dat werd een Schwarze Peter Spiel. Ze had al 4 ballonnen bemachtigd en dan met verse roereieren ontbijten. Ingrid was gisteren al voor Sabrina geweest die een leuke knuffel heeft gekregen . Theresa reed bij ons in de auto mee en we hebben haar daarna naar de Kiga gebracht. Daar werd ik gevraagd of ik volgende week mee kon als begeleidster met de kinderen maar uitgerekend volgende week moet ik naar de Diabetikerkurse en dat zelfs 4 f....dagen. Het had me erg leuk geleken.
Dan was ik begonnen aan het voorbereiden van de middagmaaltijd Nog wat poetsen , eind van de morgen kwam Sabrina even . De monteur zou komen voor het internet tussen 12 en 17 uur. Die kwam dus net toen Ingrid Theresa halen was om 10 over 12 . Het modem was kapot dus toen Ingrid terug kwam was het al bijna klaar. Ingrid helemaal blij want nu kon ze toch nog naar haar moeder tot morgen met de kinderen. Afgelopen weekend was het te slecht weer en met de nationale feestdag ging het niet uit omdat Theresa vrijdag nog karateles had. Ze wil heel graag het graf van haar vader bezoeken. Als de monteur pas laat in de middag was gekomen dan was ze niet weg gegaan. Morgen is het hier ook een vrije dag Allerheiligen.
Ik zou nog een pakket naar de Post brengen voor Ingrid dus met Jan meegereden en besloten om ook mee te gaan naar Schladming. Was erg mooi en zonnig weer van dat weer als het in de nacht vriest . Ik was eigenlijk op zoek naar cadeautjes voor Ingrid voor de sinterklaas en de kerst . Voor allemaal ben ik klaar alleen voor haar is het gewoon moeilijk ook Jannick heeft daar problemen mee. Nog niet echt gelukt ook al heb ik wel iets. Dan met Jan weer terug naar huis en het was al donker en het kerkhof zag er zo bijzonder uit met al die kaarsen en lichtjes aan.
Jannick kwam thuis uit zijn werk en die voelde zich niet lekker dus in bad gaan liggen en daarna zijn bed in. Ook wel eens goed in alle rust slapen. Nu hij alleen thuis is kan dat ook. Heel veel werken en dan de afgelopen tijd toch veel brandweer oefeningen, brandweerschool en ook nog eens veel brandweer uitrukkingen met hard werken. Ergens houdt het op denk ik dan.
Jan en ik na het avondeten nog snel wat dingen gekocht bij de Spar. Heb ik daarna een yoghurttaart gemaakt. Nu genieten van de avond .