Blijf alleen achter

Zweden, Idrefjäll

26 november
Vanochtend moesten de wapens en de kleding voor de keuring. Elk stukje reclame wordt gemeten. Hij heeft ook de verklaringen ondertekend van de IBU en ik ook omdat hij minderjarig is. Jannick reist eigenlijk altijd met zijn ID kaart. Is klein en past in zijn portemonnee. Maar hij had voor de IBU zijn paspoort nodig. Want een ID is voor hen geen legitimatie. Erik heeft geregeld dat Jannick het in Obertilliach mag laten zien. Maar ik heb Jan gevraagd een kopie van zijn paspoort aan mij te mailen en die heeft de receptie hier voor mij uitgeprint. Dan kan er niet op het laatste moment nog wat misgaan.
Jannick had zijn reserve munitie magazijn al verplaatst want die zat ook op een plek die niet mocht. Verder moest de badge die eerst op de rechterarm zat nu naar de linkerarm waardoor ook de badges in Jannicks kraag andersom moesten. De eerste ben ik ruim een uur bezig geweest met een bot aardappelschilmes en een schaar met botte punten. De anderen heeft Erik er vandaag afgehaald met het nagelschaartje van Ilonca. Ik heb met grove steken het er weer op gezet. Daarna heeft Jannick getraind en de rest van de dag geluierd.
Ondanks dat de temperaturen hoger waren vond ik het vandaag erg koud, dat kwam door de wind. Ik heb een poosje in het stadion gekeken naar alle atleten die daar aan het trainen waren. Maar ik kreeg zulke koude vingers dat ik naar huis ben gaan lopen met een tussenstop bij de receptie.
De komende dagen zal het eenzaam zijn zonder Jannick om me heen, hij moet bij de andere atleten gaan slapen vanaf morgen. Morgen heeft hij pas om 12 uur training dus kan hij mij ’s ochtends nog bezig houden. Het is wel jammer dat de huisjes het internet niet kunnen ontvangen anders kon ik me wel op internet bezig houden. Je kan alleen in de lobby en in de hal van het sportcomplex internet ontvangen en dat gaat al vroeg dicht.
Ik heb vandaag heel even met Traudi van Son gebeld. Ik heb op internet in het Zweedse telefoonboek hun telefoonnummer opgezocht. Als je zo dicht bij bent moet dat toch kunnen.
Helaas is het niet bij ons in de buurt waar ze wonen. Anders hadden we ze nog kunnen bezoeken. Maar het is 250 km bij ons vandaan .
Had ik het over het kerstgevoel, nou daar kan ik nu helemaal niet meer onderuit want er was vanavond Kerstspendengala op tv met Helmuth Lotti en voor Jannick Hansi Hinterseer (daar loopt hij gillend voor weg ).