Theresa heeft haar nieuwe bed

Dienstag 3.März
Gisteravond keek ik naar buiten en toen bleek er een nieuwe laag sneeuw te liggen. Vanmorgen was het weer droog maar er is veel wind waardoor de sneeuw zich ook weer verplaatst.
We werden gewekt door Theresa die op het bed kwam en ons knuffelde. Dat is pas fijn wakker worden. Papa was in de huiskamer aan het bellen met Drei over het internet. Nou we zijn of moet ik zeggen zij zijn er achter wat er aan de hand is. 3 van de 4 zendmasten doen het niet of niet goed. Ze zijn er nu aan bezig maar het duurt nog zeker een week. Jannick zei dat bij de helpdesk de man vroeg en wat kan ik voor u doen. Waarop Jannick zei we willen graag snel internet en hij dacht dat ze even zouden zeggen wat dacht u met dat goedkope internet pakket. Maar nee hij vroeg hoeveel had u dan gedacht waarop Jannick het geen noemde wat in onze papieren staat en toen werd het stil. Dan de vraag hoeveel heeft u dan?? toen werd het nog stiller en vroeg hij of hij mocht doorverbinden met de techmische dienst dat doen ze normaal ook maar nooit met deze technische dienst. Ze zoeken ook uit sinds wanneer deze problemen ontstaan zijn en dan neem ik aan dat ze er toch wel iets tegenover zetten. Tja er wordt ook meestal erg slecht naar je geluisterd want we hebben al zo vaak gebeld en ja we hebben al gerecet en ja we hebben de stekker er al uit gehad en ja we hebben de ip nummers gecontroleerd en ja en ja en ja. Verder kwamen we nooit. Ik denk dat er wel steeds meer klachten gekomen zijn en deze dienst heeft de zendmasten gecontroleerd met dit resultaat. We blijven hoop houden.

Helaas is de baan niets geworden daar ze te weinig boekingen hebben voor deze camping , we kunnen naar Kärnten maar dat is te ver weg om even snel heen en weer te gaan want ja Theresa heeft Opa en Oma toch echt ook nodig. Dus het gaat even niet.

Ingrid en Jan zijn beide nog ziek, ik denk zelfs dat Jan vandaag slechter is dan de afgelopen dagen. Hij voelt zich heel moe . Ik heb hem gezegd ga toch een poos slapen maar dat wil hij niet. Ingrid slaapt wel heel veel.

Jannick is het nieuwe ledikantje van Theresa in elkaar gaan zetten en daarna gingen we naar beneden en ze was helemaal blij.
In die tijd dat Jannick bezig was ben ik met haar gaan verven, ik heb gisteren een kleurboek gekocht waar een verfdoosje bij zat. Ze vindt het geweldig. Dan vroeg ze of ze met haar vingers mocht verven en ja dat mocht ook. Weer iets nieuws geprobeerd. Ik geloof donderdag kan Ingrid haar aanmelden voor de krabbelgruppe. Voor Theresa zou het geweldig zijn als ze een plaatsje kan krijgen vanaf haar 3. verjaardag in September.

Ik heb me aangemeld bij een site in Nederland om je Duits te verbeteren. Elke dag kan je dan een testje maken en er staat bij wat het grammaticaal inhoudt. Er zijn 3 niveaus en ik dacht ik begin met het 1. niveau want grammatica en schrijven niet het sterkste punt. Mijn eerste testje was 100% en ik dacht laat ik dan het 2. niveau en 3. niveau ook proberen. Dat viel me mee want ik had 75 % op het 2. niveau en ook 100% op het 3. niveau.
De testjes voor vandaag moet ik nog gaan doen.

Hm valt weer mee 100% , 75 % en 75% Mijn zwakke punt is toch echt de naamvallen en wat het veranderd binnen de zin. Is het dem den die of der en de woorden die mee veranderen.

Ik kreeg de oude familiefoto´s gisteren er niet op gezet maar ze staan nu wel bij het vorige stukje.
Ik vind het wel uniek om zulke foto´s te hebben. Allemaal via de familie van mijn Opa´s kant gekregen. Ik denk dat er nog wel meer volgen.

Via Facebook weer een oude vriendin getroffen, Jeanne uit Gouda. Heel erg fijn om mensen weer terug te vinden en wat bij te praten.

Morgen mag ik Theresa gaan aanmelden wat Ingrid is gewoon te ziek. Spannend ik was daar nog niet.