De laatste dag van het jaar 2016

Oostenrijk, Gröbming-Winkl

Samstag 31.Dezember
Laatste dag van het jaar 2016 aangebroken, het jaar was weer te snel voorbij. Toch kijk ik met gemengde gevoelens terug .Hoop dat 2017 ons alles brengt wat we ons wensen, gezondheid, vreugde en geluk.
We waren op tijd op , wassen plassen ontbijten en ik had al opgeruimd,en Theresa kwam en die had pech want we hadden zelfs ons bed al afgehaald, de wasmachine draaide, de vaatwasser machine al weer gevuld en aan. Er waren vannacht tot minus 15 temperaturen en het was in de ochtend nog -9 met de zon en in de zon werd het boven 0 maar hup zon weg en je ziet de temperatuur zakken.Maar echt prachtig zonnig weer strak blauwe lucht uitstekend skiweer.
Jannick kwam en wilde vragen of Sabrina bij ons kon blijven dan gingen zij boodschappen doen maar helaas wij stonden klaar om de gastenwissel te gaan doen.
Dus vanmorgen ook Annemarieke en Lex al gezien en de andere boodschappen over genomen. Waaronder ook oliebollenmix.
Nadat wij thuiskwamen een 5 minuten later ook Ingrid en Jannick met kinders thuis gekomen. Theresa kwam gelijk naar boven en vroeg me heeft Annemarieke tumtum meegenomen? En ik ja bleek dat ze Annemarieke waren tegen gekomen en die had haar gezegd van de tumtum dus ze liet er geen gras over groeien. Dat kind kan je zo blij maken met tumtum. Ik heb nu wel een jaarvoorraad denk ik.
Dus eerst sate gemaakt/gemarineerd, pindasaus gemaakt en ondertussen stond het deeg voor de oliebollen te rijzen. Want dat kon ik nu toch niet laten.
Jan, Theresa en ik hebben intussen al een net gebakken oliebol achter de kiezen.
ZOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO lekker.
Jannick is nu al naar de Feuerwehr om alles op te bouwen want daar is tussen 7 en 9 vanavond het kinder vuurwerk. Ik ga wel tegen 8 want ze mogen toch pas afsteken als de kerkdiensten voorbij zijn. Drinken doe ik thuis wel. Wij nemen dan Theresa mee en Ingrid blijft thuis met Sabrina. Jannick komt zo snel als mogelijk na 9 uur naar huis. Zodat we de ouderjaarsavond beginnen kunnen.

Ok krijg net bericht van Jannick dat het toch om 19 uur begint.!! eerst nog maar eens navragen. Begint echt om 19 uur want er is geen kerk dat was met het paasvuur.

Wij wensen iedereen een hele fijne oudejaarsavond en een goed begin van het jaar 2017.

Zussie jij ook met zijn allen daar de allllerrrbessste wensen voor 2017 en veel gezondheid en geluk en tot de 16e jan heb er zin in.

Els Molenaar 2016-12-31 14:25:50

Heel veel plezier, geluk en gezondheid in het nieuwe jaar. De oliebollen zien er lekker uit.