Druk

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

23 augustus
Het was geen rustige nacht , slechts 2 uurtjes geslapen. Thuis een paar uurtjes geslapen en dan trainen. Ik moest 100km fietsen. Lekker vroeg naar bed.

Zondag 40 km rolskien en verder even niets.

Maandag weer naar school, ik moest net de fiets omdat de schoolbus nog niet rijdt. De scholen beginnen eigenlijk pas over 3 weken maar wij beginnen eerder omdat we in de winter veel vrij hebben. Ik moet om 7.30 op school zijn en heb dan school tot 13.15. Dan haal ik net de bus naar Ramsau, fiets mogen we meenemen op de bus. Ik ben dan tussen 14 en 14.15 thuis, middageten en weer aan de training. De klas is een stuk kleiner nu, veel zijn niet meer terug gekomen. We zijn met 9 van de sportklas en 10 gewonen leerlingen. We waren met 32 begonnen.
Training was een beetje moeilijk omdat de rolskibaan 5 km van ons huis is en ik geen vervoer heb. Dus op de rolskies erheen en ik werd dus aangehouden, gelukkig zei de agent “o je bent de nieuwe Sänitater” en mocht ik doorgaan. Ik had een bekeuring kunnen krijgen. Je mag hier niet rolskien op de openbare weg. Ik had ook nog de pech dat ik eerst moest skaten 25 km en dan nog 20 km klassiek. Dus ik moest naar huis terug om de rolskies om te wisselen.

Dinsdag
Eerst school en in de middag naar het Leistungszentrum om hard te lopen in blokken 15 km. Er stond ook nog rollen op het programma maar dat lukte me niet meer. Te weinig tijd.
Vandaag met Waldhuber gesproken, ik start 13 augustus voor het Steirisch Team op de ÖM zomer biatlon. Ik krijg van het Steirisch Ski Verband 1000 kogels. Ook zorgen ze voor overnachtingen als ik ergens moet blijven met het team. Hij ging nog met school overleggen en met Sergei. Hij probeert om voor mij toch een sporterstatus op school te krijgen dan hoef ik niet naar de gymlessen en dan mag ik de sport gerelateerde vakken volgen. Ook is op school een lerares daar mee bezig. Dan zou ik ook 1x per week met een biatlontrainer van school moeten trainen.

Woensdag
Eerst naar school en dan trainen. Er stond 90 km biken op het programma maar dat gaat vandaag niet. Ik heb de training omgewisseld met donderdag. Ik heb 40 km in blokken rolski getraind. Ik moet om18.30 weer op school zijn. Ik mag voor mijn stage ook ehbo les geven op school. Mijn begeleider heeft een groep en ik krijg een groep. Ik was pas om 23 uur thuis van school.

Donderdag
Eerst school dan trainen. Was laat thuis uit school.
Mijn 90 km biken op de ergobike in het LZ.

Vrijdag
School en ’s middags mijn krachtoefeningen gedaan. Dan met mijn ouders samen naar het nieuwe appartement gaan kijken. Het moet nog helemaal verbouwd worden maar het ziet er best goed uit. Ik heb een leuk appartement uitgekozen helemaal boven, ik heb dan een keuken/huiskamer, een slaapkamer, douche en toilet en een groot balkon. Lekker licht.
Mijn ouders zouden dan ook helemaal boven aan de andere kant van mij een appartement hebben. Ze konden een grotere krijgen maar die was erg donker, mijn moeder houdt van veel licht. Ze hebben dan een mooi uitzicht op de Dachstein. Ze hebben dan een woonkeuken en een grote en een heel klein slaapkamertje. Er moeten nog veel praktische zaken bekeken worden. Zoals een wasmachine aansluiting en een telefoon aansluiting anders hebben ze ook geen internet. Het zal wel volgend jaar zomer worden voor de verbouwing daar klaar is.
Dan vlug naar mijn ambulancedienst.

Zaterdag
Was pas laat klaar om 10 uur met mijn dienst. Een hele rustige nacht gehad maar vlak voor einde dienst een oproep. Ik ben gaan lopen als training vandaag . Ik moest ook alweer om 17 uur terug op de dienststelle zijn want ik had dienst bij een bike evenement op de Planai. Daarna de gewone nachtdienst.

Zondag
Een vrij rustige nacht 1x eruit tot in de vroege morgen een oproep kwam. Het was een zelfdodingspoging, en het was een grote inzet. Het dramatische voor ons hele team was dat we de man en zijn gezin alle drie kennen. Het heeft 3 uur geduurd voor we hem met de noodartsen en ons team gestabiliseerd hadden. Maar de kans op een normaal leven voor hem is bijna nihil. We hebben erna met een psychiater gepraat.
Het is nog niet eens de zelfdoding maar het verdriet van het gezin wat de meeste impact op me heeft. Ik heb zelfs dingen moeten doen die ik eigenlijk nog niet mag doen maar iedereen moest volle inzet geven.
Ik was wederom pas laat klaar omdat we de ambulance ook nog helemaal schoon moesten maken. Rond 10 uur thuis. Ontbijten met mijn ouders, douchen en naar bed.