Gezellig eten met strubbelingen

Vanmorgen wakker van de wekker maar bij de tv een poos blijven liggen. Het stormt nog flink , we hebben de ene storm na de andere. Het regent nu al 2 dagen heel veel. De sneeuw is bij ons nu helemaal weg. Soort herfst in januari. Het gaat hoger wel weer sneeuwen maar bij ons blijft het regen. De temperaturen zijn van dikke vorst in de nacht en overdag rond het vriespunt naar plus 10 en hoger gegaan.
Alle ochtenddingen gedaan en wachten tot Jan klaar is en dan naar Prenten. De familie is weer weg en er komen al snel weer gasten. Het houdt ons van de straat.
Dan gaan nadenken wat we vanavond eten want Rob komt weer gezellig eten.
In Prenten alles aan kant gemaakt en de bedden opgemaakt. Dan zie ik bij een hoes vlekken die in de was er niet zijn uit gegaan. Dus de hoes eraf gehaald en mee naar huis d. Dan was ik het en breng het terug kan ik gelijk de Meldezettel neerleggen. Die was ik vergeten.
We zijn dan naar Stainach gereden om boodschappen te doen. Vandaar weer naar huis.
Dat gaat Jan zitten wachten en ik zeg hem we eten pas vanavond warm. Maak jezelf een boterham. Ik was de boodschappen aan het opruimen. Wil ik brood in de broodbak doen zie ik dat hij weer verpakt brood erin gedaan heeft. De clou is juist onverpakt brood. Het werkt echt goed . Maar Jan wil het maar niet begrijpen of snappen.
Hij was vandaag toch al niet op zijn best. Toen we weggingen vroeg ik hem om de sleutel mee te pakken. Zitten we in de auto geen sleutel. Zegt hij dat ik dat niet gevraagd had. Gaan we uit Prenten weg en ik zeg hem naar Stainach en hij rijdt richting Gröbming. En weer boos.
In de middag aan de voorbereiding voor het avondeten gaan doen. Ik had gisteren extra aardappelen gekookt voor vandaag. Maar nu Rob komt eten wil ik gezellig eten dus raclette. Dus raclettekaas meegenomen , aardappelen heb ik al en het vlees erbij gezocht. Salade maken en een Apfelstrudel bakken enz.
Nu 15 uur en wat tv kijken en uitrusten. Jan ligt zoals elke middag op apegapen.
Dan ben ik begonnen aan het avondeten en vroeg Jan om mijn racletteapparaat te pakken. Die had hij opgeborgen. Tja niet meer te vinden. Dus na al mijn ingelijste fotos nu ook mijn raclette apparaat weg.. Ik ben bang dat hij het gewoon weg gegooid heeft. Dus daar sta ik met al mijn eten. Dus Jannick gebeld en gevraagd of ik het apparaat van hen mocht gebruiken. Dat was goed dus konden we toch eten. Ondertussen was Rob aangekomen. Dan eerst maar gaan eten reuze gezellig. Aan Jan heb je niet veel, die praat niet houdt zich op zich zelf en eet. Dan doet hij slasaus op zijn bord en ik zeg hem dat het slasaus is. Dan gooit hij een plak kaas in een pannetje en wil het met een vork eruit halen. Ik heb daar een stokje voor gestoken en de kaas een met een houten spatel uitgeschept. Jan blijft eigenwijs en geloofd nog steeds niet dat hij die dingen doet. Ik heb nog steeds hoop dat ergens mijn spullen vandaan komen. De ingelijste fotos zijn onvervangbaar. Mijn raclette apparaat was vrij nieuw en handig met deelbare platen dus we konden samen eten of met meer.
Rondom 12 ging Rob en ben ik naar bed gegaan. Morgen of nee vandaag weer een dag.