Dagje Grundlsee

Vanmorgen vroeg wakker en blijven liggen , dan wat later wat tv kijken. De katten ondertussen eten gegeven en mijn ontbijtje gemaakt. Zelfs Jan was er voor mij uit . Het ziet er weer heerlijk uit buiten. Blauwe lucht en zon. Daar knapt mijn ziel van op. De katten hoppen al buiten en de konijnen waarschijnlijk ook. Die konijnen houden we niet binnen de hekken met gaas , ze zien elke dag kans om weg te komen.
We besloten om een dagje uit te gaan doen, naar de Grundlsee. De autorit er naar toe was geweldig. De gouden herfst is zo mooi. Aangekomen bij de Grundlsee vonden we een parkerplaats direct aan het water vlakbij de boot. Die ook al klaar lag en we vertrokken 5 minuten later. Het was zo genieten van de prachtige natuur. We hadden onderweg uit kunnen stappen en dan een 1 1/2 uur later weer opstappen maar jan wilde liever gelijk terug. Terug gekomen keken we even op het menu van het Seehotel maar die prijzen waren mij te veel. Dus we wandelden langs het water en bij hotel Stöckl is een leuk terras aan het water. We zaten heerlijk in de zon te genieten en het eten was niet al te duur en lekker. Jan had iets van Sterische cordonblue met kaassaus en ik mix grill. Daarbij heb ik een heerlijke Radler genomen. Jan genoot ook van zijn eten en het uitstapje. Dat was lang geleden dat we samen wat gedaan hebben. Het weer was uitzonderlijk mooi en warm. Soms kan je enorm genieten van de eenvoudigste dingen.
Thuisgekomen nog een puddingbroodje gemaakt en samen van de koffie met het lekkers genieten
Nu een poosje Amazon kijken en gewoon even zitten. Straks nog even mijn gratis to good to go ophalen bij de Spar. Ik had een klacht ingediend van een to good to go die ik bij de Billa had gehaald . Een paar dagen later het hele bedrag als tegoedbon gekregen . De Billa scoort niet goed en ze raken hun pakketten niet meer los hier. Ik heb over de Sparpakketten geen klagen. De ene keer heb je alleen maar super producten en de andere keer zitten er dingen bij die je misschien normaal niet gebruikt maar ik heb er altijd wel een verwerking voor gevonden. We eten dus af en toe dingen die we nog nooit gegeten hadden. Soms bevalt het ons en soms minder.

Het was maar goed dat we onze rust hadden genomen. Jannick en Meli kwamen boven wanneer wil je het hout hebben en ik zo snel als mogelijk. Zegt hij dan is hij over 10 minuten hier. Dus ik met Jan in de auto gesprongen en geld halen. We kwamen gelijk met het hout bij ons aan. Meli moest de auto nog weghalen en dan begonnen met uitladen. Hij had gezegd 2 loopmeters maar het was zeker 2 kub. Houtje voor houtje uitladen. Jannick kwam ook helpen. De hele mikmak ligt nu voor de garage. Dus we hebben de komende dagen wat te doen. Hout in dozen doen en dan naar boven brengen en stapelen op het voorbalkon. Dat gaat dagen duren denk ik want we zijn niet zo fit dat we met zware dozen 2 trappen achter elkaar op kunnen dus moet het met beleid en mondjesmaat. Maar ik ben happy.
Dan nog een keer eruit om half 7 om mijn pakketten op te halen. Ik had 2 superpakketten.

Wat een helder water daar, je kunt wel zien dat daar geen vliegtuigen over vliegen, en wat een schitterende omgeving, dat was dus even heerlijk genieten samen., doen jullie goed. prettig weekend nu, ook voor Jannick en Meli

Christina 2022-10-07 05:36:44

Wat een prachtige dag, Nicolette! Mooie foto’s ook!