BBQ

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

23 juli 2009
Gisteren alle voorbereidingen voor het eten gemaakt , alleen de aardappels schillen voor de salade kostte me al heel veel tijd want het waren nieuwe en nogal veel rot bij. Waarschijnlijk door het natte voorjaar. Dus 5 kg weg geschild. Gisteravond brak er een tropische bui uit na een zeer hete dag. Ik maar hopen op dat het vandaag goed zou blijven. We hebben al het eten en drank in de garage staan en we kunnen eventueel ook wel in de garage zitten.
We hebben ook nog onze bank in de huiskamer gezet en die van hier in de garage.
De eerste die kwamen waren Astrid, Peter , Tosca en Nicole. Daarna druppelde het binnen.
Christel en Melis, Rien en Marleen, de familie van Dis met 5, Hannes, Sandra en Christine,
Reini belde af want die heeft een zonnesteek opgelopen. Bettina ligt ook ziek in bed, die was vandaag op het ziekenhuis geweest omdat ze denken dat ze last van haar blinde darm heeft . Maar ze konden het niet echt vast stellen. Haar moeder was vandaag voor het laatst op haar werk op het postkantoor van Haus. Die evenals in Ramsau gesloten wordt. Dus die kwamen ook niet. Maar er waren er nog genoeg over (al hebben we Caro en Haje die in Holland zijn gemist). Het eten viel in de smaak , Marleen en Rien hebben hun gas bbq gehaald zodat het sneller ging. Het was een gezellige avond en wij hebben ervan genoten. We hebben buiten gezeten tot half 10 en toen brak de tropische bui uit.
Het feest was gelijk ten einde. De bui was kort en zeer hevig , je kon niet tegen de wind inlopen. Maar het viel gelukkig bij ons mee want het zware weer is aan de andere kant van de bergen voorbij getrokken met heel erg veel schade door hagel, wind en wateroverlast.
Jannick werd door Sandra naar Bettina gebracht en toen ze daar aankwamen vielen er hagelstenen zo groot als pingpong ballen. Ze heeft veel schade aan haar auto.

Vrijdag
Het grote appartement weer gast klaar gemaakt. De garage opgeruimd en de restanten van het feest opgeruimd. Jannicks nieuwe bed in Liezen opgehaald.
Jan moest al vroeg eruit omdat hij gisteravond niet gewerkt heeft . Dan begint hij om 6 uur.
Dus vandaag 2x werken want om 18 uur weer.