Nog niet gewend aan de tijden hier

Oostenrijk, Pruggern

Vrijdag 24 augustus was het vroeg op staan 6 uur want Jannick moest voor zijn herkansing voor Duits al om half 8 op school zijn voor het schriftelijk en om 10.30 uur had hij dan mondeling. Hoewel hij heel erg vooruit is gegaan
Kon hij zijn 5 niet weg krijgen. Voor zijn klasgenoten is het hun moedertaal en ze hebben een voorsprong van 15 jaar. Ze houden geen rekening met het feit dat het Jannicks eerste jaar is.
Maar goed hij mag met 1 onvoldoende voor Duits naar de 2e klas.
Wij hebben hem weggebracht en zijn doorgereden naar Pruggern. Om 9 uur naar de bank gegaan daar en een rekening geopend, de bank daar is alleen op maandag,woensdag en vrijdagochtend geopend. In het zelfde gebouwtje zit ook het gemeentehuis waar we onze inschrijving gedaan hebben. Ook hebben we daar onze gele vuilniszakken opgehaald. Bij het VVV kantoortje dat ook in dat gebouw zit hebben ze de bustijd voor Jannick opgezocht vanuit Pruggern naar Schladming. Hij gaat rond 7 uur en dan is hij 7.21 in Schladming. Dan moet hij rennen om op tijd op school te zijn want het is nog een aardig eindje lopen.
Maandag moeten we weer naar het gemeentehuis omdat de papieren getekend moesten worden door de eigenaar van het huis. Jannick moest ook tekenen en s’middags was het gemeentehuis al weer dicht. We hebben s’middags de slaapkamerkasten grotendeels in elkaar gekregen . Daarna Jannick opgehaald die bij een vriend in Schladming was.
Jannick sliep om half 8 al. Wij hebben nog wat tv gekeken. Om 22.00 heb ik het gevoel of het midden in de nacht is. Het is wennen aan de tijden hier en we moeten onze regelmaat nog vinden.