Prutweer

Vanmorgen tegen 8 wakker omdat ze met werkzaamheden bij het buurhuis aanvingen. Een irritant brommen dat bij mij door merg en been gaat. Een beetje tv om wakker te worden. Ik heb uitstekend geslapen met enige hulp. Ik voel me uitgerust en kan er weer tegen. maar als ik naar buiten keek zakte de moed mij in de pantoffels, Dikke mist , koud en regen.
Van alle en nog wat gerommeld in huis. De gewone dingen wassen, vaatwasser en koken. Vandaag hebben we rundwangetjes in rode wijnsaus, aardappelpuree en sperciboontjes. Samen met Jan gegeten. Die liet weer eens een kwak vallen op zijn stoel en op mijn gele kussen. Ik zeg er wat van en ipv met een papiertje eerst opnemen wrijft hij het lekker uit. Na eerst al zijn schouders te hebben opgehaald. Nou dan heb je mij wel zitten. Dus ik hem gevraagd om het schoon te maken voor het helemaal niet meer eruit gaat. Als we samen zijn eten we meestal in de woonkamer. Maar hij is eigenlijk erger dan de kleinkinderen.
Het weer is niet beter geworden alleen de nevel is deels opgetrokken. Het is 11 graden dus niet warm. Eind van de middag steek ik de houtkachel weer aan. Dan is het snel behaaglijk. Ik heb hem al leeg gehaald en weer gevuld. Ik doe de as netjes eerst in een zak ipv gelijk in de container. Jannick zei een keer dat het een verschrikking is voor de mannen achterop de vuilniswagen als de bakken geleegd worden met as er zo in. Dus doe ik het in een zak. We hadden weer een bak vol afvalhout na het bouwen van het huisje. We hebben delen gebruikt van de afgebroken kasten (massief hout) Dus veel resten. De wat grotere resten had Jan al gelijk in kleinere stukken gezaagd. We hadden beneden in het werkhok een hele hoek vol met resten hout die is bijna leeg.
Van het doorlopende brommen word ik steeds onrustiger en heb ik hoofdpijn gekregen.
Ik ben de dag doorgekomen maar een beetje depri. Morgen weer een nieuwe dag en nieuwe kansen.