Mangold

Oostenrijk, Kleinsölk

16 februari
Het is nog steeds mooi en zonnig maar ze geven weer sneeuwval op maar als het zo blijft zal de sneeuw weer snel weg zijn want het is gewoon veel te warm.

Het is altijd de vraag wat eten we hier vandaag, er is weinig , maar ik vond Mangold in de supermarkt. Ik kende het niet en had het ook nooit gegeten. Toevallig kwam er gisteren in een kookprogramma Mangold er aan te pas en ik heb er een variatie op gemaakt. Het smaakte heerlijk. De kok deed aan wintergrillen en ik heb er een wokgerecht van gemaakt.

Kalkoen of kipfilet fijn snijden marineren met honing, peper en zout, fijn gesneden gember of wat poeder, fijn gesneden rode paprika, fijn gesneden pepertje of wat sambal,een beetje chilisaus. Dat een poosje laten staan. Dan wokken en ondertussen de mangold fijn snijden , dat er dan bij doen en nog even goed doorrroeren en laten smoren. Met wat rijst gewoon lekker. Vandaag zag ik weer een recept met Mangold het werd geblancheerd en fijn gesneden door de knödel gedaan. Hoewel je het er niet aan af ziet is de Mangold familie van de rode biet. Het ziet er een beetje uit als paksoi maar smaakt heel anders.