Koningsdag

Oostenrijk, Graz

Vanmorgen om kwart voor 7 opgestaan , tafel had ik gisteravond gedekt moest alleen nog de verse dingen uit de koelkast halen. Klokslag 7 kwam de familie en konden we aan tafel de koffie was inmiddels ook klaar. Tegen achten gingen ze en hopelijk allemaal klaar om half 9 want dat is geplande vertrektijd.
De vaatwasser staat aan en ik had gisteren nog het bed afgehaal alles gewassen en gedroogd- Dus dan loop ik niet achter. Morgen omdat we naar Liezen moeten ook weinig tijd.
We gingen prima op schema weg en het was helaas druilerig weer. We kwamen mooi op tijd aan en waren zo´n beetje de eerste die op het kinderrommelmarktje konden struinen. Dat was een dvd box van Youp van het Hek voor ons , een dvd van kinder voor kinderen voor Theresa en 4 dvd´s voor Sabrina. Dat kostte bij elkaar 4 Euro. Een schoenendoos vol met Lego Friends voor 5 Euro en een LOL pop voor 2 Euro voor Theresa. Ik had voor mezelf en voor Theresa een nieuw T shirt van de Steierdutchies gekocht en voor Sabrina vonden we een leuke op de rommelmarkt .Dan aan de oranjebitter , en er waren ontbijtkoek, bokkepootjes en kleine stroopwafels.Er kwamen schotels met bitterballen en andere hapjes. Theresa en Sabrina gingen met Meli en Papa knutselen. Eerst een poos je ontvangst en dan uiteindelijk allemaal aan tafel voor het middageten. De kinderen hadden fritatensuppe, Meli en Jannick een champignonsuppe en ik een gemengde salade waar Theresa ook een deel van heeft gegeten. Gevolgd voor Jan Schnitzel met patat en Jannick en ik asperges met aardappelen en een overheerlijke saus. Meli had Schweinmedaillons met gemengde groente en aardappelkroketten. Als toetje hadden we tompoezen. Het was mooi weer geworden en buiten konden de spelletjes plaatsvinden dat is altijd lachen. Dan naar binnen voor de Bingo en wij hadden ondertussen al betaald en konden we als een speer er vandoor. In Weissenbach bij Liezen hebben we de aanhanger van Heinz en een tafelzaagmachine opgehaald. Die waren daar opgeslagen. Maar dat wilde Heinz daar weg hebben. Dan staat de broer van Melis moeder daar met een papier of ze even wilde tekenen en een oma die leijke dingen zei dus Meli helemaal van streek en huilen. Van je familie moet je het hebben. We waren half 8 thuis dus de kinderen snel naar bed want ze hebben morgen wel school.
Jan en ik zitten nog een beetje.

Een verlate Koningsdag maar ziet er erg gezellig uit Jullie keuken is mooi geworden zeg maar tegen Jan dat er ook op mijn briefje nog wat staat😀😀

Erna 2022-05-01 21:59:48

Ziet er gezellig uit, word er dan onderling nog nederlands gesproken met de andere gasten? En de keuken ziet er ook mooi uit. M'n petje af hoor.

Liduina 2022-05-01 22:27:45

Wat hebben jullie daar een gezellige Koningsdag gevierd, hoe leuk is dat , dat jullie er daar zo'n gezellige groep kennen om dit samen op deze manier te vieren, en dan ook nog zo goed georganiseerd. En wat is jullie keuken mooi geworden nu, echt goed werkbaar en overzichtelijk, respect voor alle die hieraan gewerkt hebben

Christina 2022-05-02 02:11:33

Was weer een leuke dag, zo te zien! En ja, de keuken ziet er prachtig uit.