Kerstmis 2011

Oostenrijk, Kleinsölk

23 december
Ondanks alles op naar Heilige avond en probeer vrede in mijn hart te krijgen.
Vandaag voor het eerst weer boven nul temperatuur met ­plus 1. Maar er komt opnieuw koude lucht en sneeuw aan. In geen jaren was er voorr kerst al zo veel sneeuw
Hannes is hard bezig met verhuizen van het appartement onder ons naar de gerenoveerde boerderij. Hij moet wel opschieten want hij schijnt het appartement al verhuurd te hebben.
Hij rijdt de tractor naar de achterzijde zet hem tegen het slaapkamerraam en laad dan alles op de tractor schep.
Vanmorgen hard bezig geweest met de administratie , het jaar netjes afsluiten en het nieuwe jaar proberen te plannen. Jan kon vandaag al vroeg op het gymnasium terecht om te werken, ze waren om 12.30 uit en daarvoor kon hij bij de politie terecht. Zo konden we vanmiddag naar Annemarieke om koffie te drinken. Fijn om haar weer te zien en ze had mijn boodschapjes uit Nederland meegenomen. Ik kan weer oliebollen bakken, genieten van mijn fotoalbums, kroepoek en emping bakken en ontbijten met mijn brinta.
Dank Annemarieke dat je me steeds weer vreugde brengt.(en dat niet alleen door wat je meebrengt voor me) Ik weet nog niet wat er in het kleine pakje voor me zit ligt onder de kerstboom en maak ik open met de andere pakjes.
Morgen nog een drukke dag, vroeg opstaan dan naar Schladming om de laatste boodschapjes te doen, dan hopelijk het papier bij Jannick ophalen want hij doet morgenochtend nog een poging het te krijgen. Laat mijn kerst er niet meer door bederven.
Op de terug weg het vredeslicht bij het rode kruis in Gröbming ophalen.
Dan thuis opruimen en voorbereidingen voor het avondeten maken. kerstcadeaus zijn klaar en liggen onder de boom. Het menu staat aardig vast, Jacobsmuscheln vooraf, geen idee hoe die dingen in het Nederlands heten het zijn van die grote schelpen en dan in champagnesaus overbakken uit de oven. Beiried (biefstuk) met Gorgonzola, Chinabohnen in Speckmantel (chinese bonen in spek gerold) Herzoginkartoffeln (pommes duchesse)
Het toetje is pannacottaijs met verse waldfruchten.
Jannick komt samen met ingrid eten en daarna moet hij weer werken en Ingrid moet ook de kerstdagen werken. Dus we maken morgen na het eten de pakjes open.