Driekoningen

Heerlijk geslapen en om 8 was ik wakker en ook opgestaan. Ingrid kwam met Sabrina die zijn al vanaf 6 altijd op. Koffie gedronken Opa had ondertussen voor Theresa de tv in de slaapkamer aangezet en ging douchen. Zo tegen half 10 ben ik met Theresa gaan douchen en ik daarna. Het bed had ik al afgehaald en de wasmachine aangezet. Dan was het tijd voor een bakkie koffie en Jan kwam weer binnen die had de auto uit gegraven want ze hebben een 2e krik nodig om een ander deel van de keuken te heffen.
Jannick was gisteravond nog op tijd thuis gekomen om 22 uur al. Vanaf Golling tot Salzburg geen enkel probleem met sneeuw.
Vandaag is hij met de Eisstock Verein Gröbming naar een Gedenkturnier in Mittenberg. Een dagje ontspannen mag hij ook wel eens. Jan gaat zo het laatste stukje van de keuken met Ingrid doen. Helaas geen extra vrije dag voor de mensen nu Driekoningen op zondag valt. Maar volgend jaar dan een lang weekend.
Het sneeuwt nu maar ligt en de temperatuur is naar 3 graden dus lichtelijk dooi. Er is wind maar niet zo heftig meer.

Jan en Ingrid hebben de keukenbodem klaar en dan zijn we gaan eten uiteraard at Theresa bij ons. Ik had allerlei restanten uit de vriezer. Boontje in spek gerold, Röstischijven, voor Theresa het laatste paashaasschnitzeltje, Pute en de allerlaatste frikandel voor mij.
Daarna even zitten en dan omgekleed en aan de wandel. Ik wilde geld halen. Theresa mee en die ging als een trein hoe meer sneeuw hoe meer plezier. Ze klom op alle bergen heeft overal sneeuwengelen gemaakt en af en toe verdween ze in de hoge bergen en moest er weer zienuit te komen. Maar plezier had ze. Na dagenlang binnen zag je ook dat het voor veel mensen even snel er uit was vanmiddag. Bij de geld automaat kon je alleen bedragen die met 50 of 100 waren want ander geld zat er niet meer in. Op de terugweg kwamen we Ingrid met Sabrina in de wagen tegen en die vroeg zijn ze nog bezig? Ze dacht dat het Eisstockschiessen in Gröbming bezig was. Dus ik nee dat is langs de 320 bij restaurant Schremf in Mitterberg/Sankt Martin. Dus ze liepen met ons terug en dan gingen Jan en Ingrid sneeuwruimen zware arbeid nu de sneeuw ingeklonken is en zwaar. Jan kan niet met de machine overweg en Ingrid ook niet. Sabrina mocht ook in de sneeuw spelen en ook die vindt het geweldig. Onderweg met het wandelen hadden we reeen op de berg gezien-
Jan ging voorzichtig sneeuwaanstampend naar de achtertuin om het dakje weer vrij te maken van het speelhuis. Ondertussen zijn we allemaal weer binnen.
Doordat het vanmorgen lange tijd zeer licht sneeuwde en de wind was gaan liggen konden de gebieden die afgesloten zijn bevoorraad worden met de Bundesheer helicopter helaas moesten ze afbreken toen ze op de Grimming de lawine wilde gaan springen dus de B320 blijft daar afgesloten. Ik denk omdat het intussen weer stevig is gaan sneeuwen en waaien.