17e vakantiedag ,onweer en Caorle

Italië, Eraclea Mare

Vanmorgen was het weer gelijk warm en we stapten op de fiets om naar een gemaal te gaan.
De hele regio wordt/werd droog gehouden met gemalen. Onderweg zagen we de bui al hangen maar fietsten toch door en bij het gemaal nog een stukje verder en dan heel snel terug want het kwam toch onze kant op. Op de camping aangekomen snel alles binnen gehaald en alles in tassen gepakt want als die bui komt kan het ernstig zijn. Het onweerde en regende maar de BUI kwam niet bij ons. Onze overburen pakten de auto in en reisden af omdat het weer omsloeg. Maar je weet nooit voor hoe lang en na 2 uurtjes was het alweer droog en kwam de zon en de hitte weer. Zij waren al weg. We besloten om met de auto naar Caorle te gaan en het oude deel te bezoeken.
We hadden geen idee maar Caorle is een echte vissersstad met visserijhaven maar ook met heel veel pleziervaart en jachthavens, grote stranden en een heel leuk oud centrum. Het ziet er met zijn gekleurde huizen net zo uit als Venetie. Het schijnt juist typerend te zijn voor de vissersdorpen, en Caorle is net als Venetie een grote Lagune. Er is een oude kathedraal uit 1100 met een toren ernaast die vroeger ook als vuurtoren dienst deed. De toren staat zelfs op nog oudere resten waarschijnlijk Romeins.Welke kant van Caorle je ook komt de toren is het eerste dat je ziet. Er zijn ook nog muurschilder resten te zien. Langs de boulevard liggen stenen en elke steen is een kunstwerk. Aan het eind staat de Madonna del Angelo, als baken voor de vissers en de legende is dat er uit het water een witte sokkel met Madonna kwam, niemand kon het verplaatsen maar een aantal kinderen konden het wel en in de kerk gebracht. Het zou Caorle hebben behoed voor een grote overstroming.
We gingen in het pittoreske centrum een ijsje eten. Dat waren enorme kunstwerken en lekker!!
Toen sneuvelde mijn favoriete sandalen, had ze al eens laten maken maar nu heb ik afscheid genomen en hoop in de lente weer zo iets te vinden (wiebelschoenen) Was een beetje klossend lopen om terug te komen bij de auto maar het lukte toch.
We zitten zo vol van de ijsjes dat we het avondeten maar even hebben uitgesteld.

13 september 2011 09:54 | Door: Annemarieke Leuke foto's! Mss kun je nog sandalen in uitverkoop vinden. Alvast voor volgend jaar.