Witte zaterdag

Vanmorgen pas om half 9 wakker en eerst medicijnen en de kattebeesten. Dan een half uurtje tv en darana ontbijt voor mezelf gemaakt en een kop koffie. Dan weer terug om wat tv te kijken maar daar kwam Jannick koffie drinken. Meli sliep nog. Na de koffie was Meli wakker en ging Jannick weer. Dan is hij m instens 6x bij mij en ik 2x bij hem geweest. Meli en Jannick wilde een taart voor Sabrina maken. Ondertussen heb ik ze bijna alles geleverd inclusief de vorm.Ik geloof verder dat ze alleen het meel en de eieren van zichzelf hadden. Maar voor Sabrina hebben we alles over. Ik was aan het stoeien met de SVB om het rekeningsnummer om te zetten. Dat lukte uiuteindelijk perfect en zo waar van ons beide. Maar dan........................... kon ik de bevestiging niet uitdrukken. Niet rechtstreeks niet nadat ik het als document op mijn pc had gezet. Niet als foto en dan printen. Ik heb net zo lang gevogeld tot ik een manier had gevonden en een beetje heen en weer sturenen dan via de printer van Jannick uit kon printen. Aan mij is een fraudeur verloren gegaan.
Ondertussen kwart over 1 en nog geen idee wat we gaan eten. Dus ik ga eerst maar eens in de kasten kijken.

Dat werd een snelle maaltijd , hotdogbroodjes met zuurkool, frankfurters, gebakken uitjes curry en mosterd. Buikje weer rond gegeten.
Had het in de morgen nog steeds gesneeuwd in de middag was het droog en om 2 uur leek het of de zon wilde komen maar er kwamen ook weer donkere wolken aan. het zou nog sneeuwen tot maandag. Het ziet er buiten prachtig uit maar deze sneeuw maakt het wel glad overal. Gisteren heel veel ongelukken.
Ik vind Jannic altijd zeer verantwoordingsvol. Hij had gisteren bij de brandweer met nog iemand kettingen om de voertuigen gelegd. Hij heeft ook gezegd ik rijd niet uit met een auto zonder kettingen en wel om alle wielen. Als Zugfuhrer ben je verantwoordelijk voor de mensen binnen jouw auto en als het misgaat ben je ook daar verantwoordlijk voor. Ze waren maar met 2 man die de kettingen legden (ketting al snel 50 kg) dus hard werken en dan komt er iemand binnen die commentaar leverde terwijl hij om zijn auto nog niets had zitten. Jannick zal nooit met een groep de bergen in gaan zonder goede voorbereiding en een rugzak vol met noodval zaken enz. Maakt niet uit zomer of winter. Daar heeft hij vroeger Reini (F en F) ook al eens mee geholpen op de gletscher bij een ernstig ongeval van een kind. Ik begrijp de mentaliteit niet die hier veel Oostenrijkers hebben.
Helaas taart mislukt dus moest Jannick alsnog inkopen doen. Ze zijn aan het eind van de middag naar Singsdorf gegaan, Dat wilden ze eigenlijk gisteravond al maar hadden te afgezegd, Dus dan maar vandaag en ze komen morgen terug, Dan maakt Meli de taart af en Jannick zou ze gaan halen maar uh autostoeltjes zitten in zijn auto in die staat op de brug bij de gesloten Promberger. .

Jan was helaas de hele middag bezig dit opnieuw met de provisorische afvoer, Dat lukte en dan lekt het in de badkamer. Daar is hij lang bezig geweest want de kasten moesten los , handoekenrek moest los want hij had plaats nodig. Ik 3 wassen gedaan en het bed weer opgemaakt. Jannick kwam even dag zeggen. Ik had op Disney een serie over de Beatles gevonden die we nu kijken en luisteren. Een keertje iets waar Jan zich voor interesseert.
Zo eens kijken hoe morgen de wereld er uit ziet.

Ook op de Hofmanning iemand van de weg. Ik ga daar zonder sneeuw al niet graag met de auto naar boven . Hopelijk is het niet de auto van Resi en Andreasof Familie.