Schaatsen

Gistermorgen pas tegen 9 wakker en lekker wat tv tot kwart voor 10. Normale mensen slapen in het weekend uit maar aangezien de kinders er weer zijn moet het wel op een andere dag. Jan en ik zijn naar Liezen gereden eerst naar de Action voor de lamp maar die hadden ze toch niet meer gekregen. Kreeg ik mijn geld terug ook goed. Dan wat paasdingen meegenomen. Nog snel langs de Lidl en dan naar huis. Het eten was al klaar stamppot wortel/kool met Neurenberger worstjes. De rest in porties ingevroren. ik moest wel thuis zijn want om 3 uur zouden de kinderen komen en Jannick moest om 3 bij zijn advocaat in Schladming zijn. Om 4 uur was Jannick terug en kwamen de kinderen pas. Ik baal dan want dan had ik nog tijd gehad om in Liezen nog andere dingen te doen. Wil ik in de avond naar de bios was ik te laat daar. Dan maar weer terug gaan lopen. Het was flink glad en koud maar de wandeling deed mij goed. Dan volgende week maar.

Vanmorgen wakker van de wekker om kwart over 7. Snel de tafel dekken en daar kwamen ze al. Meli kwam uit de nacht en is nog na het ontbijt een paar uurtjes slapen. We vertrekken om 12 naar Frohnleiten. Daar gaan we schaatsen. We zijn zelfs nog eerder vertrokken want er was nogal file omdat de Wiener vakantie hebben. Gelukkig mj óesten wijhet Ennstal uit want om erin te komen was geduld hebben flinke file op de A9 voor liezen. Wij waren nog gestopt om even geld te halen en wat belegde broodjes. Onderweg bedacht ik mij dat ik het skipak van Sabrina niet had gezien dus Jannick gebeld maar die zei heb ik bij jullie gelegd nou wij hadden het niet, Ze had skiondergoed aan en een warme gevoerde legging en boven een shirt over haar skiondergoed en een langarm shirt en een jasje, We waren te vroef due zijn Meli en Jannick een stukje doorgereden want daar was een NKD en daar vonden ze een joggingbroek voor Sabrina. Buiten was het erg koud met een gure wind. Binnen was het niet koud, Het is altijd een feest om al die Nederlanders te zien en te ontmoeten. Voor de kinderen van de Nederlandse school was het een plichtuitje onder het vak Nederlandse tradities. Theresa spreek zelfs beter Nederlands dan de kinderen van de Nederlandse school en schakeld moeiteloos over. Sabrina kan het moeiteloos volgen en geeft antwoord in het Duits ook goed. Ik dacht nog heel even of ik wel goed bij mijn hoofd was om te gaan schaatsen maar met een fietshelm op ging ik het toch proberen. De eerste 2 rondjes achter de pinquin want ik was wiebel. Dan de eerste pasjes los en uiteindelijk met Theresa in flinke vaart een aantal rondes voor het zoekspel. Ze moesten een tekstplaatjes vinden daar de letter van en lezen en dan het bijbehorende fotoplaatje zoeken en daar de letter van. Dan snel naar de juf om het te zeggen en dan op naar de volgende. Er waren er 6 opdrachten voor de ene groep en 6 voor de andere groep. Theresa had uiteraad al snel een vriendinnetje ik geloof dat ze Ella heet. ook 9 jaar , ook een bril en ze zijn even groot. Theresa geniet met volle teugen en schaatst aardig. Dan Sabrina hoofdstuk apart. eerst met de pinquin maar dat vond ze niets. Dus al die tijd alleen schaatsen op haar eigen dubbelijzers. Geweldig vond ze het . We waren allemaal op het ijs tot 16 uur en dan zijn wij op weg naar de kleedkamer gegaan. Je had tot 18 uur mogen blijven. Na een schaatswissel bij mij ging het een stuk beter, de dames maten gingen tot 41 (ik heb normaal 40 ) deden ze zo pijn dat ik een paar heren 42 heb genomen .Dat scheelde veel.Ben ik stuntelig begonnen maar het ging steeds beter, Happy dat ik het heb gedaan. Jannick was de enige met klapschaatsen en schaatst snel en goed. Meli nog geen ster maar het lukte toch ook. Jan heeft gekeken. Het was vrij druk maar goed te doen.
In Liezen een tussenstop gemaakt en zijn we bij de McD gaan eten. We waren met 2 autos en de kinderen bij ons. Jannick heeft Bereitschaft dus was hij gebeld had hij terug gemoeten. We hebben op de heenweg gelijk maar een elektronische jaartunnelkaart gekocht. Het is 10 Euro per keer dus al 20 Euro heen en weer. De kaart kost 71 Euro. Dan kunnen we de rest van het jaar gaan en staan . We hebben het nodig als we op vakantie gaan, we hopen dat het Koningsfeest doorgaat dan hebben we hem ook nodig dan zitten we al op 60 Euro. Een elektronisch Vignet hadden we al. We waren ergens na zevenen thuis dus het was echt een dagje uit,
En wat voor een dag een super dag. Helaas heeft Jan niet echt fotos gemaakt dat had ik wel gevraagd .Als het goed is komt er nog een filmpje van Jannick van Sabrina.

Leuk hoor, zo'n dagje schaatsen! En wat deed Sabrina het goed!