Dag 4, Tja dat is Jannick

Oostenrijk, Pruggern

Ik word om 6 uur gewekt door Jannick, we ontbijten samen en hij gaat om half 7 op pad naar de bushalte. Kwartiertje later gaat de telefoon, uiteraard was dat Jannick, hij moet bij een andere bushalte zijn of ik weet waar die is. Nou nee dus. Ik had bij het VVV kantoor geïnformeerd en die hadden me een tijd opgegeven die ook niet klopte en hij dus op zoek naar de andere halte. Wel gevonden maar bus gemist. De trein was ook al geweest en hij terug naar de eerste halte want daarvandaan ging dan rond half 8 een bus naar Schladming. Ik had hem ook nog zo gezegd om van te voren een keer goed te kijken of een keer te rijden met de bus.

Maar ja ,Jannick is nou eenmaal Jannick. Hij had heel veel geluk want hij had als eerste uur religie en die les bezoekt hij niet dus was hij niet eens te laat. Het was vanochtend dikke mist en we zaten letterlijk in de wolken. Vandaag voor het eerst in weken geen super mooi weer hoewel in de middag de mist optrok en de zon door kwam. Jannick zou vanmiddag gaan hardlopen en de sauna in gaan .Hij verheugde zich enorm erop omdat hij voor het eerst in een jaar tijd weer mag zwemmen. Het lijkt erop dat zijn ooroperatie goed uitpakt voor hem. Horen gaat ook weer goed. Er rijden hier speciale schoolbussen, maar je kan er ook net als de gewone bus mee. Wel moet je rekening houden dat die dan niet op zaterdag en zondag rijden.
Als Jannick weg is kruip ik met mijn dekbed op de bank en kijk en luister naar het ontbijtprogramma op de tv. Ik doezel tot 9 uur en ga dan lekker douchen.
Ik probeer enige orde te scheppen in huis en overal een plek voor te vinden. Ik heb tijd genoeg om er over na te denken. Veel dingen weet ik wel maar het gaat nog niet omdat er eerst door Jan dingen gedaan moeten worden. Jan’s stereo moet eerst worden ingebouwd en aan gesloten voor de kasten op hun plaats kunnen en dan kan ik ze pas vullen. Dus ook uitpakken heeft niet zo veel zin. Tijd om na te denken, tijd om tot rust te komen na de hectische weken.
Jan stuurde een berichtje dat hij om 3 uur was aangekomen in Gouda. Dat geeft me weer even rust.
Jannick komt om 18.45 thuis, moe en hongerig. Hij had in het Heim kunnen avondeten maar dan had hij nog later de bus. Ik heb hem gezegd dat hij gewoon brood moet regelen in het Heim omdat hij toch s’middags al warm eet daar. En als hij te laat voor de bus is gewoon avondeten daar. Ze trainen vaak in Ramsau tot half zes dus de kans dat hij te laat voor de bus terug is , is zeker reëel. Zijn trainer komt hier voorbij maar ik denk dat die steeds uitvluchten zoekt om hem niet mee te hoeven nemen. Jannick vertelde me dat Philip een teamgenoot naar hem toe kwam met de mededeling “ik krijg 2 euro van je” , volgens hem had Jannick een 5 gehaald op een proefwerk, en de trainer heeft ingesteld voor iedere 5 moet je 2 euro betalen. Hij beheert de pot en moet het innen. Jannick heeft hem uitgelachen , want hij heeft nog niet eens proefwerken gehad en kan dus ook geen 5 hebben. Op de eerste plaats komt toch echt dat ik het daar niet mee eens ben en als Jannick een 5 haalt ,ik niet wil dat hij dat betaald. Ik zal daar volgende week eens over gaan praten. Een 5 is een onvoldoende en het laagste cijfer dat je kan krijgen. Een 1 is het hoogste wat je kan halen.
Jannick eet en ligt om half negen al in bed. Hij hoopt dat hij zaterdag niet naar school hoeft,
Dan kan hij vrijdag met Manfred (Katja’s vader)mee rijden naar Murau. Die zijn de hele week in Ramsau omdat ze gletsjer trainingsweek hebben. Jannick heeft sinds de winter verkering met Katja en het is bloedserieus. Haar ouders vinden het ook goed en hij is zeer welkom bij hen. Hij kan dan op zondag met een oudere teamgenoot die in Murau woont met de auto terug rijden. Ik hoor hem in zijn bed met Katja telefoneren, ze belt hem elke avond.