Sneeuwstorm

Sneeuwstorm.

Donnerstag 4.Februar
Sneeuwstorm en veel sneeuw alleen niet overal want het stormt zo hard dat het zich verplaatst . Maar geen klagen over wat er valt. Helaas wordt er direct na het koufront weer een warme Föhn verwacht. Dat is niet best voor de sneeuw.
Werd wakker tegen half 8 en de cv was warm, oeps dus Jan wakker gemaakt want de cv had uit moeten zijn want de schoorsteenvegers komen. Dus Jan is het uit gaan zetten. Tegen 9 kwamen ze en ze waren niet blij want de ketel was nog heet en er zat nog heel veel gloeivuur in. Dus het hele huis stinkt nu behoorlijk .
Even gelijk bij Jannick kijken en Theresa aangkleed terwijl hij haar ontbijt maakte en de schooltas klaar maakte. Dan heb ik hen uitgezwaaid. Wij halen haar straks weer op.
Toen ik bij hen in de keuken stond dacht ik eerst dat Jannick wat gelaten had maar het werd steeds erger dus ik vraag hem of hij staat te ruften. Nee zegt hij dat is de vaatwasser dat doet hij soms. Dus ik heb Jan gevraagd om even te kijken, op het oog niets te zien aan de afvoeren. Dus Jan pakt een glas uit de vaatwasser en zegt dat is niet schoon en ik zag op de bodem van de vaatwasser allemaal aanslag en dat na een gedraaide vaatwasbeurt. Op de bovenste glazen lag bruin water. Dus er zal wel iets met de afvoer zijn maar zo is de vaatwasser niet te gebruiken dan wast hij dus met vuil water.
Jannick maar even ingelicht dat daar iemand naar moet kijken. Zal Ingrid niet blij mee zijn.
Net maar eens gekeken wat we kunnen eten, worden vandaag dan maar frietjes, salade van ijsbergsla, komkommer, uitjes en advocado. Wij lekker curryworst erbij en voor Theresa knakworst uit Holland. Ja ik weet het we verwennen haar te veel. Ik moet wel zeggen dat ze dus alles eet ook haar groente.
Bleef de hele dag koud en winderig en lichte sneeuwval.
Toen Jan naar zijn werk ging heb ik me met Theresa laten afzetten bij de meubelzaak van de Caritas. Daar had ik laatst in een hoek achterin dvd en videos ontdekt en er ook meegenomen. Tot mijn verrassing vond ik daar toen Nederlandse dvd,s. Maar thuis bleek dan eentje Franstalig was in een Nederlands doosje en ik dacht ga gewoon kijken of de Franstalige er nog tussen staat en of daar de Nederlandse in zit. Ja dus die meegenomen en Theresa mocht er nog 4 bij zoeken. Ze zocht er nog 2 dvd en 2 video bij. Waarvan de dvd,s ook nog Nederlands zijn. Super vondst dus. Kind gelukkig en bij slecht weer kan ze weer kijken. Dan met haar terug gaan lopen en dat was best afzien met tegenwind en de kou maar zonder mopperen heeft ze dat terug gelopen. Thuis wilde ze er gelijk eentje kijken en mocht ze dropstaafjes want als je niet zeurt mag dat best beloond worden.
Ze heeft ook goed avondeten gedaan en heeft het vol gehouden tot eerst Papa thuis kwam maar ook nog tot Mama thuis kwam om 20.15.
Nu wij in rust tv kijken.