Lekker in mijn eigen bed

Oostenrijk, Kleinsölk

Donderdag 15 september

Zo dat was lekker mijn eigen bed. Het weer was niet gelijk wat we gewend waren, mistig en bewolkt maar later klaarde het toch op en met 20 graden mag je niet mopperen.
Jannick heeft mijn implantaat gezet voor hij naar school ging. Dat was vroeg dus toch maar op gestaan want slapen doe ik dan niet meer. We hebben niets gevonden aan de wasmachine en hij heeft vandaag 5 wassen en 4 slaapzakken gewassen. Het laatste zit er nu in en alles is in de droger gedroogd dus ook al in de kast. Het huis aan kant gemaakt want ik heb toch andere ideeen dan Jannick. De badkamer en de wc gedaan. Jan heeft de auto schoongemaakt want er zat hars aan, de fietsen eraf gehaald en het rek.
Hij heeft me geholpen met het huis stofzuigen en het vuil enz afvoeren.
Ik heb een tevreden gevoel en ga nu lekker tv kijken dat hebben we ook 3 weken niet gedaan.
We zijn samen want Jannick heeft nachtdienst.

De jongen die zoek was is toch gevonden, hij had zich zelf opgehangen. Hij was 28 jaar en volgens Jannick had hij nog al eens problemen met zijn vader over de boerderij. De boerderij staat er niet zo goed voor omdat ze nu al weten dat er geen hooi genoeg is voor de winter. Het probleem van veel boeren hier.
Velen zullen geen uitweg meer zien, en dan vooral veel geld aan Griekenland en zo geven en de eigen mensen laten creperen. Dat is ongeveer wat iedereen hier denkt en vindt.

Jannick heeft nog steeds geen geld van de MacD. Als het er eind van de maand niet is gaan ze van het AK het geld proberen te halen en volgen er aanklachten. Ook nog steeds geen papieren of afrekeningen.
Jannick kan alleen arbeitslosengeld krijgen als hij van school gaat. Het wordt zo wel heel moeilijk voor hem. Hij heeft uiteraard problemen want zijn rekeningen moeten ook betaald worden.
Gemeen zijn dit soort praktijken, uitbuiting en als je er tegenin gaat wordt je eruit gegooid .