Sommige mensen hebben geen kerstgedachte

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Donderdag 25 december
Gisteravond met Jannick samen naar de mis geweest. Daar kwamen de familie de Coo tegen.
Eerste kerstdag,Frits ging skien , Jannick moest werken en ik hield me bezig met het kersteten. Onze beruchte Hansi kwam ons het leven zuur maken , ze heeft waarschijnlijk niets anders te doen met kerst. Later ging ze met haar man samen nog naar de sauna en kwam hij nog eens zeiken. Nadat ze weg waren bleek dat ze ons informatiebord voor de gasten hadden leeggeruimd en weggehaald en dat op het bankje in de gang waar de krant en andere infoboekjes liggen ook alles weg. We hebben het hele huis vol met gasten en er wordt druk gebruikt gemaakt van de info.Verder stonden onze gasten tegen 6 uur voor de deur omdat ze er niet in konden omdat ze de deur hadden afgesloten.Bij ons is de deur afgesloten in de avond en als er niemand aanwezig is. Maar veel gasten waren thuis , wij waren thuis en de kinderen konden niet van binnen naar buiten want je had ook een sleutel nodig om naar buiten te gaan dus het zat echt helemaal op nachtslot. Ik vind het een vervelend idee als dat zo is want als er brand uitbreekt kan niemand naar buiten en ik denk dat je in paniek naar een sleutel gaat zoeken. Dus we draaien zelf zo op slot dat je niet van buiten naar binnen kan maar wel van binnen naar buiten.Die gasten waren wel boos dat ze voor de deur stonden.
Verder had ze een partij wasgoed opgehangen, waarschijnlijk uit het prive appartement van de eigenaar. Maar wij hebben morgen gastenwissel en de droogruimte hard nodig. Verder als die was gedaan moest worden hadden ze daar weken de tijd voor. Maar we denken dat het weer zo'n eenvrouwsactie is. We hebben een berghok waar al het afval wordt verzameld, hadden ze alles op de kruiwagen gegooid en bij ons in de garage gegooid. Dit soort acties snappen we gewoon niet.
Gisteren wilde Frits naar de gletsjer maar die was toch nog dicht en gaat pas vandaag open. maar vandaag is het geen mooi weer om de gletsjer op te gaan.
Jannick heeft veel werk , het zijn de drukste weken van het jaar. Hij geeft langlauf in de ochtend en meestal in de middag biatlon les.
Iedereen was op tijd thuis om te eten.
Garnalencoctail als voorafje, kalkoenfilet met roomsaus, aardappelroomgratine,salade, rode kool, appelmoes als hoofdschotel en Mohr im Hemd als toetje. Het toetje is een warme chocoladecake met warme chocoladesaus.De wijnkeuze was ongeveer gelijk aan gisteren.
Het smaakte ons allen weer uitstekend. Frits en Jannick wilden naar huis gaan maar kwamen na de eerste paar 100 meters terug. Frits had de auto op de handrem laten staan en die zat vast gevroren en een remschijf.De auto in de garage gezet.Ze slapen dus bij ons , zijn ze in ieder geval op tijd voor het ontbijt.