Koken

Vanmorgen om 8 uur wakker en eerst de katten eten gegeven en mijn medicijnen. Ondertussen broodjes gebakken in de oven en een ontbijtje gemaakt. In bed mijn ontbijt en de koffie en Jan had ook ontbijt gemaakt en kwam ook terug in bed. Genoeglijk samen Amazon kijken. Dat hebben we tot half 11 volgehouden en dan douchen. Bedden afgehaald en de wasmachine aan. Dan begonnen met koken. Ik had al eerder het vlees voor de hutspot opgezet. Dan heb ik de rijst voor de zalmrijst gekookt. Arrdappelen schillen ,uien en penen schoonmaken, Dan de hele mik mak in de pan bij het vlees en de bouillon. Dan de uien voor de rijst zachtjes gebakken en daar de rijst bij. Eieren had ik intussen ook gekookt en de zalm gesneden. Dan alles met de room in de pan en doorgeroerd , de gekookte eieren in stukjes erbij klaar. Moet alleen nog even mijn dille in de vriezer zoeken. Dat is dus voor meerdere dagen gekookt want beide is veel en te veel om in een keer op te eten.
Het was tijd voor koffie met wat lekkers , chocoladeplaatkoek. Ik ben dan een happy mens.
Later met Jan de zalmrijst gegeten en er bleef nog een portie over voor in de vriezer. Dan wachten tot de F1 begon. Die verloopt voor Max niet naar wens.
Tussendoor een paar maal gaan zoeken of ik het konijn wat weg is kon vinden .Gisteren lukte het niet dus die was vannacht in het vrije. Maar eind van de middag spotte ik haar. Dan duurde het nog een poosje voor ze zo dichtbij kwam dat ik haar kon pakken. Het goot van de regen dus ik heb ze gelijk alle drie in het hok gedaan hoef ik neit meer te zoeken. Het is steeds Psycho met de rode oogjes die uitbreekt. Geen idee hoe laat Jannick en Meli terug komen.