Nog een beetje verjaardag van Jan vieren

Freitag 8.April

Donker somber nat weer en boven sneeuwt het, het kan tot bij ons zakken maar voorlopig hoost het.

Gisteravond zaten we ineens in het donker en geloof me donker is hier donker geen sprankje licht. Er was in de Sölk brand in een elektisch trafohuis en ja daarvan gaat het licht dus uit. Overal kaarsen gezet en maar naar bed gegaan.
Vanmorgen ging om 8 uur al weer het alarm en het is een vrachtwagen berging.
Gaat lekker zo, ik denk dat Jannick nog niet thuis is want die had vannacht dienst op de ambulance anders had hij daar weer voor de deur uit gemoeten.
Vanmorgen heeft Jan het werk aan de verlichting afgemaakt. Toen we hier kwamen staken er gewoon draden uit de wand en nu heeft Jan die ook verwijderd, daarvoor moest hij eerst zoeken waar ze vandaan kwamen dus de wand afgeklopt. Inderdaad vond hij gewoon achter het behang met niets ertussen een ruimte waar het vandaan was getrokken . Hij heeft het met een mes open gesneden en weer terug gedaan. Gelukkig hangt er een foto overheen dus het valt niet op. Gaten dicht gemaakt en alles weer opgehangen. Ben ik weer blij mee.
De zoete aardappelsoep was goed gelukt , dus goed afgekeken hoe het gemaakt werd.
Na het eten kwamen Ingrid, Jannick en Theresa met de verjaardagstaart en hebben we koffie gedronken.
We gaan in de badkamer eerst gewoon het bad slopen dan kunnen we gewoon nog naar de toilet en de wasbak gebruiken. Als dan de wanden en de vloer klaar is de rest dan maar. Als het bad weg is weten we tenminste waar we aan toe zijn en kan Jannick de vloer met een drilding waar de tegels moeten komen wat lager maken. Het is een strook van een 30 cm breed en dan over 2,60 m want het bad is 70 cm en de doucheruimte 1 meter breed.
Dus langzaam aan weer volop in het huis verbouwen. Eerst weer in de rommel voor het wat wordt.
Jannick is voor iemand de registreerkassa aan het programmeren dus die is ook weer de hort op. Daarna gaat hij met de brandweer de meiboom uitzoeken en omzagen in Pruggern. Dat gaat uiteraard met de nodige drank. Ze krijgen hem omdat de brandweer daar meermaals water gebracht heeft toen er water gebrek was.
Jan gaat zo weer aan het werk en daarna is het weekenddddddddddddd.