Productief dagje

Vanmorgen nog voor de wekker wakker en Jan wakker gemaakt die Theresa zou wegbrengen. Ik heb mij nog even omgedraaid en ben pas later opgestaan. Nadat we beide klaar waren zijn we op weg gegaan naar Prenten naar de vakantiewoning. De weg was goed begaanbaar maar om bij het huis te komen heeft Jan eerst een pad gegraven. Dat was nog niet zo eenvoudig want het was hard door de vorst maar ja als je erin stapte zakte je naar beneden . Het was dus ook heel zwaar ingezakte sneeuw en een halve meter hoog.Dan hebben we van boven naar beneden het huis gepoetst, Ik ben weer tevreden. Dan samen weer naar huis. Het is met al die sneeuw zo mooi. Maar het aantal lawines is groot en het aantal doden ook.
De piste prepareren is ook niet ongevaarlijk want in Ost Tirol is er een chauffeur van een pistebully omgekomen . De bully was door een lawine meegesleurd en de man dood. Bij de meeste is het eigen schuld die ze duur hebben moeten bekopen. Buiten de pistes is het gevaarlijk. Ze maken het voor de mensen op de pistes ook gevaarlijk omdat ze Bretten lostreden.
Het was prachtig van bovenaf bij het huis. Er is geen wind maar wel heel koud.
Middageten gemaakt, een oud recept een broodschotel van oud brood, restant appelmoes, eieren en melk. Gebakken in de oven en dan met warme vanille saus.Dat smaakte goed en alle resten weer opgegeten. Genoeg over dat we het vanavond ook kunnen eten. Maar goed ook want Jan vroeg hebben we nog brood in de vriezer en nee dat hadden we niet. Nu is hij brood aan het bakken .
Het werd luid boven mijn hoofd en Jannick en Meli waren grote volle bakken aan het boven zetten. Ze hadden opgeruimd en vooral het speelgoed doorgegaan. Theresa heeft een grote bak met lego friends maar ze speelt nu beneden hoofdzakelijk met lego minecraft. Bij ons speelt ze eigenlijk verschillend met lego friends en Harry Potter lego. Ze heeft ook nog andere lego maar dat staat momenteel op de kast. De playmobil staat nu weer even in de bakken op het balkon. Zo kan je spelen met wat je wil.
Ik kreeg fotos van Theresa en Sabrina beide met hun nieuwe bril. Ja Sabrina heeft ook nu een bril.
Ik kreeg een foto van Maureen met de tekst we zijn eindelijk aan het overwinteren. Dat ziet er goed uit.
Verder de was gedaan en afspraken voor Jan gemaakt , medicijnen aangevraagd en overwijzingen aangevraagd.
Nu nog wat van de avond genieten.

Mooie brillen van beide. Het staat de meiden goed.

Liduina 2023-02-06 20:17:47

Staan ze beide erg goed.