wedstrijdweek NK

Oostenrijk, Schladming

Wedstrijdweek:

Als 1e wedstrijddag heb ik zondag in Vorarlberg Oostenrijkcup ik ging erg goed ik ben toen 16e geworden met jammer maar waar bijna 2min achterstand op de nummer 1.
We zaten in een mooi gebied en we hebben voor de wedstrijd 4 uur in de auto gezeten dat is best veel.
Ik vind dat ik het goed gedaan heb mijn skies gingen goed.Mijn kracht was na de wedstrijd op .Het weer perfekt kortom goede wedstrijd.

2e wedstrijddag:
Vandaag maandag 16 jan weer terug in Ramsau am Dachstein, voor de Nederlandse Kampioenschappen die ik al 5 jaar op mijn naam heb staan.
Het weer is weer goed, sneeuw opgevroren en snel dus perfekte omstandigheden om een wedstrijd te doen.
Snelle start zat snel voorin bij de eerste 2 ik lag nummer 3 overal :D maar ik ben er nog niet ik krijg in het 2e rondje last van mijn rug en moet het tempo iets laten vallen maar ik lag te ver weg om nog terug te komen bij die 2.
Ik word 1e en dus Nederlands Kampioen Klassiek!!!
Ik had in mijn categorie de nummer 2 op 6 minuten achterstand gezet.

Dinsdag:
School maar apart.
We doen op school een soort etiquette (hebben we zelf voor gekozen) het 1e deel hadden we al gehad dat ging over hoe je andere mensen begroet en hoe je je moet gedragen in hun omgeving.
De 2e cursus die we dus vandaag hadden ging over eten en hoe je te gedragen erbij.
We kregen eerst een 6 uur lange theorie en toen kwam het mooiste het in praktijk brengen ervan.
Echt wat voor mij, maar ik was de enige die zich aan de regels hield zoals; de jas van je tafeldame aannemen en helpen, deuren openhouden, opstaan als zij opstaat etc…
Ik kreeg ook mijn complimenten ervoor.
De volgende keer wordt het dansen, zie je mij al dansen dansen zoals Weense wals.

3e wedstrijddag:
Het is slecht weer het sneeuwt en het waait erg hard, vandaag staat skating op het programma ik zie er een beetje tegenop omdat het zulk slecht weer is maar wat moet dat moet.
Ik startte erg mooi en snel ik lag nummer 1 voor ongeveer 3 minuten toen werd ik ingehaald door Machiel Ittman en Joel Sloof, ik heb het erg zwaar ik zak diep in de sneeuw weg en vooruitkomen kost me veel moeite.
Ik word nummer 1 met 58 sec. voorsprong op de nummer 2 Quinten de Coo.
Prijsuitreiking is buiten in de sneeuw zei iemand en het was waar we moesten voor de prijsuitreiking naar buiten de storm in, maar gelukkig waaide het niet meer zo hard en de zon begon een beetje door te komen.
s’middags werd het weer, weer erger en ging het rodelen niet door tot grote teleurstelling van veel mensen.

4e wedstrijddag:

combi
Het begon ermee dat we ons een weg naar buiten moesten graven en voor de auto een pad naar de weg toe.
Papa kwam daardoor te laat bij de opbouw voor de wedstrijd.
Mijn Trainer belde me dat hij niet kon komen omdat er op de weg een lawine was geweest en dat de weg uit veiligheids regels gesloten moest blijven tot s’middags, maar mijn trainer zou een paar anderen uit de trainingsgroep sturen om me te helpen met waxen.
De wedstrijd ging erg goed ik werd overal 5e met 1 sec achterstand op de nummer 3 maar wel 1e in mijn eigen klasse.

S’avonds is de teamsprint 4*1 kilometer ik ging met een vriend van me en we ginger erg hard we lagen 1e en we bleven 1e we zijn 1e geworden bij de teamsprint.

Dit was mijn wedstrijdweek volgende week weer 2 wedstrijden van de Steiermark.