Jan behoorlijk ziek.

Vannacht was weer zo´n nacht dat Jan piepte en bromde op zijn ademhaling. Dus vanmorgen na het opstaan gelijk de huisarts gebeld al wil hij dat niet. Hij kon om 11 uur komen. Dus ik naar de sportschool om af te reageren. Ik belde hem om half 11 of hij het niet vergat dan is hij gelijk weer boos. M Ook in zijn urine hele hoge ontstekingswaarden.aar hij valt constant in slaap op de stoel. Ik ging nog twijfelen want ik stond al bijna een half uur in de kou en regen bij de huisarts toen hij eraan kwam met de auto.
Bij de huisarts is hij nagekeken en ze deden een bloedafname. Daar kwamen waardes uit die de huisarts deden verbleken zo hoog waren ze infectie waarden. Alles boven de 0,5 is te hoog , hij heeft 99,5. Ook in zijn urine zijn de ontstekingswaarden veel te hoog. Dus antibiotica gekregen en ik moest het ziekenhuis bellen. De arts van het ziekenhuis geloofde de waarden van 99,5 niet zo extreem hoog had hij nog niet gezien. Maar Jan moet nog een andere antibiotica erbij maar dat gaf weer problemen bij de huisarts dus om 15 uur er maar naar toe en dan kan ik ook naar de apotheek. Op alles krijg ik een grote bek en hij doet gewoon niet wat hij moet doen. Drinken drinken en drinken. Hij moest eerst eten voor de antibiotica dan heeft hij een half sneetje brood en ik zeg hem dat het te weinig is en dan zegt hij ik heb pas ontbeten. Maar dat was om half 9 en nu al na 12 uur. Ik hem gezegd dat als hij niet doet wat er wordt gezegd dat hij een sepsis krijgt en daardoor orgaan versagen. Ik vind hem verward, hij heeft ondertemperatuur en geen koorts. De benauwdheid in de nacht. Het zijn eigenlijk tekenen van dat het tot orgaan versagen kan komen.
Ik ben op dit moment een beetje overbelast, een zieke man en 2 zieke katten . Als je aan Jan vraagt of hij pijn heeft of ergens last van heeft , je krijgt gewoon geen antwoord. Ook de huisarts niet.
Dus om half 3 aan de wandel in de stromende regen naar de huisarts. Ik mocht vrijwel gelijk doorlopen en de huisarts is gaan bellen met Salzburg. Ze zei dat het medicijn wat ik opgekregen heb niet goed is voor Jan , Ze werd dus door een andere arts gehoord en inderdaad het blijft bij wat hij heeft aan medicijnen. Dan doen ze maandag de onderzoeken opnieuw in Salzburg. Dan besluiten ze of ze Jan wel of niet opereren. Uitstel zal waarschijnlijk beduiden niet naar Hongarije.
Dan belde de dierenarts en Felicia is eigenlijk heel gezond op die enorme ontsteking na. Morgen wordt ze al geopereerd. Dan hebben we dat maar achter ons. Ik zie ons vakantiegeld verdwijnen aan dierenartskosten. De afgelopen rekening 180 Euro. Dan morgen die operatie zal ook niet weinig zijn. In totaal al 550 Euro voor de 2 beestjes.
Ze zijn minder lastig dan Jan.

Heel veel sterkte met Jan……..en de katten vraag hulp aan Jannick en Meli dat kan je wel gebruiken 💐💐💐

Erna 2024-04-10 19:46:47

Jeetje Nicolette! Heel veel sterkte. 😘

Annemarieke 2024-04-10 22:18:36

Beterschap met Jan en de 2 poezen.

Liduina 2024-04-11 00:34:52

Jan heel veel beterschap gewenst, en ook voor de poesen beterschap, en hopen dat de operatie straks zal gaan helpen. Nicolette, je weet tot tien blijven tellen en ademhalen, misschien ook eens een extra blokje om wandelen, om zelf weer wat tot rust te komen. En zo wat als je eens niet een jaartje op vakantie kan door deze situatie, dat is nu toch niet erg, wij zijn al 15 jaar niet meer op vakantie geweest, dus 1 x eens niet moet ook kunnen. Veel liefs XXX en groeten uit Holland