Voor het eerst in Noorwegen

Duitsland, Kiel

15 november
Noorwegen

We waren vroeg wakker en keken naar buiten, het was ongelooflijk mooi weer en ongelooflijk mooi uitzicht. We hebben lang gekeken en zijn toen uitgebreid gaan ontbijten met de meest heerlijke dingen. We hebben donker bruine kaas gegeten, een soort Karamelachtige geitenkaas. Uiteraard vis en roerei. Melk, thee en vruchtensap en we kunnen er weer een dag tegen. Daarna zijn we buiten op het zonnedek gaan wandelen en uitwaaien. Eerst op de 7e verdieping later op de 13e.
Tegen 10 uur spullen gepakt, ik ermee alvast naar beneden naar de 3e waar onze auto stond tussen de vrachtwagen aanhangers dit omdat we laat waren. Jannick was naar de receptie om zijn wapen te gaan halen en die kwamen ze brengen naar het autodek. Toen we er afreden werden we eerst gestopt door de douane die wilden weten waar we heen gingen en wat we gingen doen en gelijk daarna moest Jannick bij de Noorse politie aan de kant om te blazen.
Dit was de eerste keer dat hij moest blazen en uiteraard was het 0.
Het was wel even wennen om daar in Oslo te rijden maar we zijn toch op de goede weg uitgekomen , we hebben zelfs lpg gevonden en in een dorp een geldautomaat.
Het was erg mooi weer maar het had gesneeuwd en de wegen waar vol met troep en we moesten spul halen voor de ruitensproeier omdat die binnen de kortste keren leeg was.
Al snel boven Oslo reden we in de sneeuw en hoe verder naar boven des te meer sneeuw.
We reden door ontzettend mooie omgeving, Jannick en ik waren beide nog nooit in Noorwegen geweest. We vinden het allebei een mooi en ruig land maar het lijkt ons wel eenzaam wonen.
We hebben zelfs een keer kettingen moeten leggen omdat we niet op gang meer kwamen. Een eindje verder ze weer eraf gehaald. Het was al vroeg donker en je mag nergens snel rijden en door de sneeuw was dat ook niet mogelijk. We kwamen 16.30 in Idre Fjall aan. De receptie sluit om 16 uur en ze hadden van het reisbureau gezegd dat we dan nar een houten box moesten uitkijken waar de envelop met de sleutels inzaten. Bij de camping was een receptie maar geen houten box, naar een receptie bij de winkels maar daar was ook niets bij de winkel gevraagd en toen bleek dat voordat je het terrein op rijdt een houten huisje met aan de buitenkant een houten box staat waar het inzat. Ik had er niet aan moeten denken dat we nog later waren aangekomen want dan hadden we het nergens kunnen vragen. We hadden het zelf nooit gevonden.
We zitten in zo’n schattig houten huisje, we houden het hier wel 2 weekjes vol. We zitten dicht bij het stadion en dat is uiteraard heel fijn.
We hebben vanavond maar polarbroodjes met rendierworst , de kaas van Marjanne, thee en vruchtensap en fruit gegeten. We zaten er een beetje doorheen. We hebben onze spullen uitgepakt en vroeg gaan slapen