Llublana

Slovenië, Ljubljana

Llubljana (Laibach)

Mittwoch 13 Mai
Het blijft super zonnig en warm weer en vandaag gingen Diane en Jordy naar Llubljana en we besloten mee te gaan want ondanks het zeer mooie weer is er hier veel wind vanmorgen. Daar heb je meestal geen last van als je richting Llublana gaat. Nou dat was dan ook zo en hoe. Het werd snik en snik heet. We kwamen in de morgen aan bij 23 graden de rest van de dag in de zon zeker boven de 30 en toen we in de avond weg gingen nog steeds 25 graden. We zijn eerst door het centrum gelopen en Diane is net een Japanner , ze blijft fotos maken. Dan op een terras aan het water koffie en taart een geweldige zaak , ik geloof dat het Cacao heet. Dan nog naar de markt waar Diane een jurkje kocht en ik ook overstag ging omdat ik ook gewoon te warm gekleed was. Gelijk aangehouden en dat voelde een stuk lekkerder. Daarna naar het tandradbaantje die ons naar boven naar het kasteel bracht. Voor een ieder die ooit in Llubljana komt een echte aanrader. Doordat het zo heet was , was het heerlijk daar boven. Een hele poos daar doorgebracht alles gezien en bekeken , de toren beklommen met een super geweldig uitzicht over de wijde omgeving van en over Llubljana. Toen we weer beneden kwamen waren er al knorrende magen en zijn we aan de andere kant van de 3 bruggen aan het water gaan eten waar Jan en ik de laatste keer ook gegeten hadden.
Jordy en Diane hadden een pizza genomen en Jan en ik een Llubjana Schnitzel dat was een soort Cordon blue maar dan met ham en ei erin. Het was nog super warm op het terras aan het water en we zaten onder een parasol maar de zon piepte er steeds meer onderdoor en ik maar gewisseld van plaats met Jan want ik had het gevoel gebraden te worden. Toen we weg en en over de brug gingen kwamen er allemaal boarders over het water en eentje had er ook
een hond op zitten. Dan naar de parkeergarage waar we de auto hadden staan en terug naar Catez na een super geslaagde dag.