Hoog zomer

In de morgen is het wat fris bij het opstaan want we hebben de deur en ramen open maar met al 12 graden buiten en in korte tijd naar de 33 graden. Omdat Jan gisteren dacht hij zijn winterbanden ging bestellen kreeg hij ze gelijk mee. Met Theresa in haar stoeltje de koelbox ernaast was dus direct de auto vol.
Vanmorgen dus een nieuwe poging om boodschppen te doen in Liezen en gelijk nog een keer langs de Landena in Stainach. Na het boodschappen doen puilde de auto uit. Vriezers zijn mudvol nu en de kasten ook. We konden gelijk bij Ingrid en Theresa aan tafel aanschuiven. Dat was lekker want we hadden best trek.
Na het eten ging Jan het gras aanharken bij Andre want omdat het gras ondanks het mooie weer erg nat is kan hij alleen zonder bak maaien een moet hij dus harken. Ook heeft hij gelijk met de trimmer de kanten en onder de struiken gedaan. Ik ben de was gaan opbergen bij Annemarieke en haar achterwand van edelstaal proberen te fatsoeneren geloof dat het gelukt is. Ze hebben met een schuurspons flink gekrast en ik heb nu met een polijstmiddel geprobeerd om het weer glad te krijgen. Ik geloof dat het aardig gelukt is. Je wordt er alleen erg zwart van. Als we gaan stoffen en zuigen met een sopje doen en dan kijken hoe het eruit ziet. Dus maar een briefje in de map doen dat ze het niet met een schuurspons moeten doen.De gasten hebben inderdaad het Gästeblatt weg gegooid dus morgen even naar de gemeente om te vragen wat ik moet doen want ik mis dan een nummer. Zal wel een oplossing voor zijn. De buren van Annemarieke hebben echt een groot deel van de tuin tot op de bodem gerooid nu weer helemaal licht en zonnig. Omdat ze ons gevraagd had of wij voor haar wilden maaien en wij gezegd hadden dat we eerst op vakantie gingen en daarna mailcontact zouden opnemen even gekeken want dan konden we gelijk melden hoe het er voor staat. Komt er een mevrouw die zo vraagt wat wij daar stonden of we op vakantie waren dus ik zei nee ik doe hier het huis en we zijn gevraagd om bij de buren te maaien. Zegt ze oh wat raar want ik ben gevraagd om te maaien dus haar gezegd prima hoor. Voor we op vakantie gingen was eindelijk droog dus Jan dacht bij Andre te maaien was het die dag al gemaaid dus aan hen gevraagd als andere maaien of ze het willen doorgeven. Krijg je een berichtje dat hun buurvrouw die daar schoonmaakt gemaaid had en ze gezegd had dat we te weinig maaien. Tja waarom ging zij die dag maaien?? omdat het eindelijk droog was. Maar ze gebruikt geen trimmer dus de kanten en onder de struiken stond het dan ook lekker hoog vandaag. Dat kan Jan dan allemaal gaan aanharken. We hebben geen trek erin als er geen duidelijke afspraken worden gemaakt als ze vinden dat we te weinig maaien kunnen ze het vragen want we geven door per mail als er gemaaid is. Nu zeiden ze elke 14 dagen maar dat hadden ze niet gevraagd en nat is nat. Ik kan er gewoon niet tegen als je je best doet en in de ochtend gaat kijken kletsnat dus Jan eerst werken komt terug en het is door een ander gemaaid. Ik denk dan nu ook bij een volgende keer doen wij het niet meer. Dan mogen die altijd maaien.

Vandaag mail geschreven aan het service centrum van de Nikon , mijn camera is na 6 maanden weer stuk en precies hetzelfde na een heel dure reparatie nieuwsgierig welk antwoord ik krijg.

Ik had aan Jan gevraagd of hij zijn vitrinekast niet boven de ladenkast in de gang wilde hangen. Sinds de verwarmingsombouw had hij beneden geen plaats meer en door de inpandige verhuizing was daar nu plaats. Hij was gaan meten en het past dus heeft hij de afgeopen dagen zich daarmee bezig gehouden , de kast hangt , alle glasplaatjes en deurtjes gepoetst en hij heeft nu net al zijn treintjes en frutsels erin gedaan.

Ik dacht als we toch vrij zijn kunnen we morgen wel naar Italie gaan want er waren nog genoeg hotels goedkoop te boeken dan kan ik mijn zus met familie opzoeken. Dus haar even gebeld maar ze gaan naar huis , ze heeft zo´n heimwee. Jammer dan zien we elkaar waarschijnlijk in januari pas.
En zo is de dag toch weer ten einde gekomen.

Fotos van Randy in een ict magazin

Wat jammer NIcolette! Had wel leuk geweest om even naar je zus te gaan.