fietsen en hooien

Oostenrijk, Kleinsölk

Dinsdag 2 augustus
Weer prachtig zonnig en warm weer. Vanochtend heerlijk op het balkon doorgebracht maar tegen 11 was het echt te heet geworden. In de middag gaan fietsen met Jan. Die had eigenlijk andere plannen want hij wilde gaan hooien. Het was niet van harte maar hij is toch meegegaan. Ik ben nogal oenig met versnellingen en was dus gewoon weer vergeten hoe het werkte. Dan vraag ik het hem en zegt hij die met 3 is achter en die andere is voor. Nou dan weet ik het dus..............niet. Wil hij ook nog ergens omhoog wat mij momenteel helemaal niet lukt , ben ik maar alleen een andere route gaan fietsen. Hij is later wel naar me toegekomen want ik was terug in Stein/Enns en ben nog even een weg afgereden omdat ik nieuwsgierig was waar het eindigde. Dat was dus bij het water , met de fiets niet verder gegaan maar terug. Het was daar erg mooi en echt een plekje om te gaan picknicken. Lopend is het mogelijk een oversteek te maken als het water niet te hoog is. Dan een stukje terug en over een bruggetje naar Stein/Enns terug en dan naar huis. Ik ben zelfs nog naar boven tot het bordje Reith gekomen ,stukje fietsen ,stukje lopen enz. Maar toen was de pret op en heb ik gewacht tot ik opgehaald werd. Jan is alsnog daarna gaan hooien . Ik ben eerst gaan uitpuffen want het was wel erg warm en ik was erg moe. Maar ik heb genoten van het fietsen. Ik wil proberen om toch mijn conditie die nu o,oo is weer een beetje omhoog te brengen voor ik geopereerd word. Dat is denk ik beter ook om te herstellen. Ik voel me nu wel wat beter , de enzymen hebben een gunstige uitwerking al ben ik nog steeds erg moe. Mijn stofwisseling is in ieder geval beter.
Jan kwam wel eten maar werd boos toen ik hem verzocht zich even met zijn hoofd onder de kraan te houden en zich even uit te schudden. Maar hij zat helemaal onder en ik heb voor het eerst sinds jaaaaarrrrrreeeeeen en hooikoorts aanval. Ik kon niet meer ophouden met niesen en ik heb nu van Jannick wat antihistamine gekregen, voel me nu wat beter maar over is het nog niet. Ze zijn al dagen aan het hooien maar vandaag was het schijnbaar voor mijn gestel te veel, het begon nadat we thuis waren gekomen van het fietsen.
Afgezien aan tafel kan je toch wel sober verschijnen. Hij is nu weer aan het hooien en dat zal wel tot heel laat duren.
Heb geprobeerd met Jannick te spreken maar die loopt alleen maar weg en vind alles gezeur en nu even niet. Dus er blijft van alles niet geregeld en onuitgesproken.
Volgens de berichten morgen weer super