Zo de dag begon vroeg

Oostenrijk, Schladming

Dienstag 2.Dezember
Zo dat was vroeg , had vannacht al zeer slecht geslapen en dan loopt om 6 de wekker af als je eigenlijk net in slaap bent. Om half 7 gaan lopen naar de fysio, en dat was koud met ijsregen.
Om 7.50 klaar daar en dan van de ene kant van Gröbming moest ik naar de andere kant lopen naar de huisarts want ik moest een nieuwe verwijzing halen. Ik bedacht me dat ik langs huis kwam en Jannick rond die tijd naar zijn werk zou gaan dus gebeld of hij even wachten wilde kon ik een stukje meerijden. De originele verwijzing was in September afgegeven en ondanks dat toen ook de afspraken zijn gemaakt geldt toch de verwijzing niet meer. Ze zijn hier gek op mensen alles meerdere keren te laten doen uiteraard moet iedereen er elke keer ook wat aan verdienen. Bij de huisarts moest ik wachten tot de papieren waren goed gekeurd door de huisarts en dan gelijk maar naar de MEZ. Ik was een kwartier te vroeg voor het postkantoor en zag bij de kapper maar 2 mensen wachten dus eerst maar bij de kapper in de rij gaan staan. Toen ze open gingen was ik gelijk aan de beurt, knippen, wenkbrauwen en wimpers verven en wenkbrauen plukken. Dat was een meevaller want meestal moet je uren wachten. Daarna naar het postkantoor de kerstkaarten afgegeven. Ik had buiten al naar een brievenbus gezocht maar er is aan de buitenkant van het Zentrum aan de zijkant van het postkantoor een groot vak in de muur waar mensen hun postvak hebben en daar helemaal onderop kan je post inwerpen. Tja je moet het maar weten, ik zocht een gele brievenbus. Nog snel een nieuw kerstkleed voor de eettafel gekocht, de oude was onder het zand in de zandbak van Theresa verdwenen. Zat vol met gaatjes van de katten nageltjes. Helemaal blij ermee zocht iets rustigs en niet te donker en dat is gelukt. Ga er denk ik nog eentje kopen voor de salontafel in de huiskamer, moet hem dan wel doorknippen maar dat mag de pret niet drukken.
Ik denk dat ik maar mee ga met Jan naar schladming, de katten waren vanmorgen al boos dat ik gisteren hun favoriete knabbeltjes vergeten ben te halen .
Vandaag had ik ook de eerste vogeltjes bij mijn voederplaatsje op het balkon. Felicia zat voor de deur en maakte van die rare geluiden, die dacht na vanmorgen joepi dan wel geen knabbeltjes maar een vers koolmeesje is ook goed.
Middageten een beetje vroeg want als je om 6 uur hebt ontbeten wil je tegen 12 uur wel wat.
Vanmorgen was er ook om 7 uur al een timmerman van Lettmaier , de voorbereidingen treffen voor de nieuwe garage deur. Jan heeft vanmiddag samen met Ingrid maar oude dekens en gordijnen voor de opening gehangen want tot einde van de week zit er dus geen deur meer in. De fietsen maar even op slot gezet. Zo blijven de klusjes voorbij komen . Dan vanmiddag de verwijzing afgeven dan komt Jan toch langs de fysio.
Theresa was haar deurtje nog komen openen van haar Adventskalender, het liefst wil ze ze allemaal nu openen. Geduld moet je ook leren. Ze is nu aan haar middagslaapje terwijl Mama de tulpenbollen en de andere bollen aan het planten is. Ze had ook al een deel van de hal geel geverfd. Een tint of wat lichter dan bij ons boven dus de kleuren lopen zo mooi in elkaar over. Ik heb 2 wandjes gedaan en bij hen is het de bovenkant die geel is en dan komt er nog een andere kleur.
Vervelen doen we ons nog steeds niet.

Diane ik heb jullie reisschema gekregen, stuur me een berichtje als je vrijdag onderweg oponthoud krijgt dan kunnen we er rekening mee houden.

Wat een koude troosteloze dag vandaag, al de hele dag het licht aan . Maar nog steeds geen sneeuw alles nog groen. Zag vandaag nog bloemetjes in de weilanden staan.
Vanmiddag inderdaad met Jan meegegaan, onderweg de papieren afgegeven en Jan had me afgezet bij de Pennymarkt,daarna naar de kik en de Hofer. Tas helemaal afgeladen en dan op weg naar het centrum van Schladming . Ik had nog maar een klein stukje gelopen of het handvat brak en kon ik de tas niet meer trekken. Er zat wel een riem aan en daarmee hoog getild en dan over de schouder (zal ik maar niet op de fysio zeggen).Kwam stukje bij beetje vooraan maar heb wel Jan gebeld dat ik tot het ziekenhuis probeerde te komen en daar dan lekker warm binnen wachten en in de hal zitten. Dat lukte me en daar heeft Jan me opgepikt.
Thuis gekomen kon Jan gelijk Jannick assisteren om de nieuwe oven uit zijn auto naar boven te transporteren. Ze hebben hem uitgepakt en de oude eruit gehaald en de nieuwe er gelijk in aangesloten. Voor de nieuwe inductieplaat moet de monteur van het E-werk komen. Dan heeft hij mijn boodschappen naar boven gezeuld en kon er worden gegeten. Ondertussen kwart voor 7.
de kachel aangemaakt en net een lekkere bak koffie gemaakt. Doe nu echt niks meer.