Dagje shoppen

Ik werd vannacht wakker om half 4 van de sneeuwschuiver, wat een pokkenherrie en wat een zee van licht. Ik kon de slaap niet meer vatten en om 6 uur was de schuiver er weer dan ben ik ook maar opgestaan. Ik had de tafel gisteravond al gedekt dus dat was al klaar. Douchen en. aankleden en dan eitjes gaan bakken voor het ontbijt en ik was net aan de koffie begonnen toen de familie boven kwam want we hadden half 8 afgesproken. We wilden naar Graz om inkopen te doen want Theresa heeft echt kleding nodig Haar broeken zijn allemaal te kort geworden maar we vinden niets wat haar past. Na het ontbijt allemaal klaar maken op Jan na want die bleef thuis.
Toen we in Liezen aankwamen zei Jannick uh vind je het erg als we naar Linz gaan ipv Graz. Nee maakt mij niet uit en ik was daar nog niet. Jannick had geen zin op Seyersberg iemand tegen te komen. Ingrid is met Sabrina op Reha en de kans groot dat ze dan naar Seyersberg gaat .
Bij ons was zeker tussen de 30 en 40 cm sneeuw gevallen dat was dus best aardig. Jannick had gisteravond flink problemen met de vrachtwagen.
Maar vanmorgen was het eerst blauwe lucht en toen we wegreden betrok het weer maar hoe verder we kwamen werd het weer mooi en dan ineens mistbanken. Maar het werd uiteindelijk prachtig weer en niet koud. In Linz geen sneeuw. Het is het Pluscity en het is er prachtig heel licht door het vele glas en het is best heel groot.
We waren eerst bij de Primarkt maar wat Theresa ook aantrok het stond haar niet en het was te groot of te klein. We waren bij een grote sportzaak want ze had ook sportkleding nodig voor school maar ze hebben dan 140 dat is te klein en dan hadden ze 152 en dat is te groot de maat ertussen in verkopen ze niet. Allerlei winkels gehad en niets gevonden. Het was al rond 2 uur en eerst gaan eten bij de Burgerista daar kan je erg klekker eten en hebben ze ook heerlijke ijsthee´s, Dan naar H en M en we vinden normaal niet veel daar. Maar in Linz dus wel. Theresa had in no time een berg bovenkleding bij elkaar maar nog steeds geen broek. Maar dan toch 2 broeken en meerdere rokken ,We hadden al afgerekend zie ik een soort leren jasje en in haar maat die ging ze passen en ja dat was de kroon erop.
Dan zijn we eesrt koffie gaan halen bij Starbucks lekker een hele grote latte met caramel , in de auto opgedronken en naar de IKEA -
Jannick en Meli gingen een kast kopen waar de koffie machine en alle koffie spullen en bekers in kunnen. Ze hadden nog een tegoed op de kaart maar ik zie onderweg naar boven in een flits iets staan van 50 Euro bij 200 euro besteding.en dat was nog vandaag , Maar de kast was al 179 en dan schiet je al aardig op. Dus dat zeg ik tegen Jannick en Meli dus bovenaan de roltrap ons uitrekken maar konden de kleinere letters niet lezen. Bij de kassa bleek inderdaad dat je dan een tegoedkaart krijgt van 50 Euro. Dus dan hebben ze de volgende keer als ze wat nodig hebben dat alvast .Dus het eerste deel van de nieuwe eetkamer is er nu. Tussen eetkamer en huiskamer gaat het ook weg en komt Heinz om samen met Meli een kast te maken. Er komt een heel groot terrarium en die is al 80 diep en dat hebben de meeste kasten niet. Dan ook 80 hoog en ik dacht 1,50 lang maar dat kan ook groter zijn. Er is weer veel afbreekwerk want alles is massief hout en zit nagelvast,
Ik heb met Theresa afgesproken dat ze morgen dingen gaat passen en dan maak ik fotos.
Nu even tv hangen want ik ben kapot het was al na zevenen toen we thuis kwamen.