De eerste dag

Vanmorgen was ik wakker voor de wekker. Ik heb nog altijd angst dat ik mij verslaap. (He Erna nooit vergeten)
Ik ben dan maar alvast gaan douchen en heb Jan om kwart over 6 wakker gemaakt. Jannick bracht ons weg en ondanks dat we ruimschoots op tijd waren , waren we toch de laatsten. Dus de bus reed zelfs weg voor de tijd. We hebben echt heel veel geluk dat we mee mogen want in de bus zaten al mensen uit Ramsau en Schladming onderweg in Irdning en in Liezen stapten nog mensen uit Öblarn, Weissenbach bij Liezen, en Liezen in . Dus echt maar een paar mensen per plaats. Ik denk dat we in totaal met 36 mensen zijn. Met een luxe Planaibus op weg. Rond 11 kwamen we aan. We zitten onder het dak dus een schuine kant. Jan heeft al meermaals zijn hoofd gestoten maar zelfs ik met mijn lengte heb dat al een paar maal. Het is best groot maar oud, Personeel niet vriendelijk . We moeten alles direct betalen en dat ook nog contant.
Het is een 3 km naar Gamlitz waar een automaat is. Het middageten eenvoudig rode kool een knödel en een stukje vlees in heel veel saus. Een bouillon met vermicelli vooraf en een appel toe. Heel eerlijk had ik vrij snel trek erna. Het was snikheet en we zaten voor het middageten met nog wat mensen op het terras. Er was niets gereserveerd maar we werden onvriendelijk verzocht het veld te ruimen. Want daar moesten de seminar gasten eten. We mochten aan de andere kant op een terrasje zitten en moesten zelf naar binnen om iets te drinken te halen. We waren een rondje in en rond het gebouw gaan maken en vonden het zwembad . We wilden eigenlijk gaan zwemmen maar we waren beide in slaap gevallen en toen ik mij had omgekleed en in mijn badpak stond begon het noodweer. Heel veel regen , grote hagelstenen onweer en heel veel wind. Dat duurde tot in de avond.
Om 18 uur mochten we weer komen eten en kregen weer bouillon en dit keer met stukjes brood erin die zo hard waren zelfs nadat ze in de kokende soep hadden gelegen. Dan een bord met extraworst met azijn erover een kwart gekookte ei en uien erop. Daarbij een dunne schijf brood. Jan heeft nog droog brood daarna gegeten.
Ze vroegen wie de ijskaart wilde zien maar dat moest je dan betalen.
Ik moet dus dringend morgen achter geld aan en er rijdt geen bus dus we gaan 3 km naar beneden lopen en misschien een taxi terug naar boven. Er is niets hier en ik wil wat flessen drinken kopen. Hier steeds wat kopen is best veel geld een glas leidingwater moet je betalen en alles is weinig. ik kom niet aan de hoeveelheid die ik moet drinken bij mijn diabetiker medicijnen en dan krijg ik nog erger verstopping. Ik hoop op nog wat salade deze week, Het is hier mooi alles wat glooiend en overal kan je wijn kopen.

Met gierende banden naar huis toe 🤓

Erna 2023-06-23 21:23:59

Hoop voor jullie op verbetering daar, ondanks alles prettige vakantie gewenst samen

Christina 2023-06-24 01:43:08

Ik hoop dat jullie ondanks een slechte start toch een fijne week zullen hebben!