DOOIDAG

Vanmorgen om 6 uur wakker beetje dommelen en om 7 medicijnen en de katten. Dan terug en de tv aan. Ik geniet van de tijd die ik zo kan doorbrengen. Tegen 9 opgestaan en douchen , aankleden, ontbijten en de keuken opruimen. Vaatwasser gevuld en aangezet, rondje gordijnen open doen . Dan zie ik dat het heel hard dooit- Dat was ook de voorspelling een dag dooi en dan gaat de winter weer vol te keer.
Het was vandaag sinds langere tijd dat ik weer het gevoel had dat ik kan ademhalen. Ronde 1 heb ik mij doorgeslagen en ziet er naar uit dat ik gewonnen heb. Dan heb ik een ronde gewonnen wat mijzelf betreft. Dat kon ik goed gebruiken . Er zijn nog heel veel ronde te gaan maar het begin is er , zelfs geen idee hoeveel er nog komen.
Na wat huishuidelijke arbeid zijn Jan en ik aan de wandel gegaan. Jannick had gebeld dat hij papieren van de bank nodig had van zijn hypotheek voor zijn advocaat. En hij moest Jan hebben want hij wist niet hoe de tankdop open ging van de auto van Jan.
Ze namen de telefoon niet aan dus hij vroeg of ik naar de bank kon gaan. Dan heb ik bij de bank Jannick gebeld en hij kon vragen wat hij nodig had.
Dan zijn we samen richting MEZ gewandeld en ondertussen de kerstkaarten in de brievenbus gedaan daar ben ik nu mee klaar. Ik had ook nog andere post dan kon ook gelijk erin. Scheelde in ieder geval een zware rugtas. Bij de MEZ moest ik bij de telefoonwinkel zijn en aangezien die door de corona maar een paar uur als servicepunt open mogen staat er een rij. Eindelijk aan de beurt en alles kunnen regelen , we kunnen weer 2 jaar telefoneren en we hebben beide een kerstcadeau voor onder de boom. We hadden van de week al voor ons beide iets meegenomen voor in de sintzak dus . In de tijd dat ik stond te wachten was Jan snel de kaart waar ik geen zegel voor had bij de post gaan brengen want ik vond het onzin om voor 1 kaart een mapje kerstzegels mee te nemen. Het was super zonnig en zelfs warm na de ijzige kou van gisteren.
We kwamen thuis en eigenlijk bijna gelijk met Jannick. De bank had hem al op zijn internetbankieren afschriften gestuurd maar alleen van de helft van de rekening en niet van de andere helft. De hypotheek is gesplitst omdat een deel van het land en een deel van de bank is. Dus moet hij wachten tot na 3 uur want dan kan hij weer bellen . Zo achterlijk dat ze hier tussen de middag zo lang dicht gaan.
Eerst een verdiende bak koffie en dan is het 13 uur en ga ik maar wat te eten maken.
Ik mocht vandaag mijn eerste huisje open maken van de Rituals Adventskalender, en ik heb een mooi en lekker ruikend geurkaarsje sweet jasmine. Ga ik vanavond aansteken.
Dan kom ik er achter dat ik een afspraak vergeten ben , helaas pindakaas maak wel een nieuwe. Te veel rond mijn oren gehad de laatste tijd. Ik heb de dag doorgebracht met de dingen die ik wilde doen vandaag .
Dan kreeg ik een berichtje dat ik morgen de cadeautjes voor de kinderen kan ophalen , Ruud is dan de hele dag in Liezen bij Geox. Dan oeps hebben we dan onze auto? Gekeken en Meli en Jannick moeten beide werken. Dus naar beneden naar K
Jannick en gelukkig hij hefet zijn auto kunnen ophalen. Het was inderdaad de fout die in deze serie van Tenault zit. Het is verholpen op kosten van de Renault , alleen de 3 nieuwe Zündkerzen moest hij betalen. Dus allemaal weer de eigen auto.
Ik heb het geurkaarsje aangestoken en heb nu pijn aan mijn ogen , ze branden enorm dus kaarsje maar uitgeblazen. De tekst die erbij zat was eigenlijk van afgelopen zondag de eerste Advent-

Wat leuk je eerste vakje openen. Ik helaas nog niet , er zijn problemen met de levering. Ben benieuwd wat je morgen krijgt