Dachsteingletsjer

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Woensdag
Jannick ging vanmorgen op de gletsjer trainen, het was super,super mooi weer en toen Jannick belde dat hij klaar was met trainen zijn wij ook naar boven gegaan. Boven was het zeer zonnig, veel wind en 0-+1 .Ze waren ergens op 1 van de toppen met helicopters bezig en die vlogen af en aan. Op het parkeerterrein kwamen we de hele wereldtop en de Nachwuchs tegen die ook allemaal klaar waren met hun training. Wij konden gelijk naar boven maar boven was het een file om naar beneden te kunnen. Elke keer als ik boven kom heb ik een gevoel van verwondering, het is er zo mooi. De lucht zo heerlijk . Dit alleen als het mooi weer is want Jannick traint er wel eens als het sneeuwt en mistig is en dan zie je gewoon niets.
We zijn gaan lopen en zijn bij de hut van de ÖAV wat gaan eten. Jannick wilde Käsekrainer en hij kreeg er Kren bij waar de tranen van in zijn ogen schoten. (mierikswortel).
Wij lekkere goulaschsoep en we hebben er ook met zijn allen nog brood met Steierkäse gegeten. Jannick is nog even naast de hut over de rand naar beneden gaan kijken. Ik heb dat ook eens gedaan maar toen was de sneeuw zo hoog dat je op je buik liggend moest kijken omdat het gevaar van wegglijden groot was. We zijn weer terug gaan lopen en met de gondel naar beneden. Even voorbij het parkeerterrein kwamen de helicopters naar beneden om materiaal te halen en weer naar boven te gaan.
Jannick is even gaan slapen en daarna rolskitraining .

Vanavond echte Hollandse spekpannenkoeken gegeten met het laatste restje Hollandse stroop.

Jannick heeft een aanbod gekregen om tot 2014 gesponsord te worden. We moeten het aanbod eens goed doorpraten en met wat mensen overleggen. Als er vervolg is laten we dit weten.
Maar het was geen oninteressant voorstel.

Ik zit net het weerbericht op ORF Steiermark te kijken en de winterjas die we vandaag hadden opgezocht voor de gletsjer kunnen we op de kapstok hangen. Vanaf morgen komt toch echt het slechte weer met de mogelijkheid van sneeuwval tot op 1000 meter en zijn wij dus ook het haasje (sneeuwhaasje)

24 oktober 2008 19:01 | Door: ineke leuk, terwijl het beneden heerlijk zonnig herfstweer is, om dan boven gewoon in een prachtige winterdag te belanden!!! Ik moet eerlijk bekennen dat ik het nog niet heb aanschouwd daarboven. Maar dat komt wel! Wij waren gisteren gewoon in Ramsau aan de wandel. Geen mooi weer, maar wel lekker. gr Ineke