eindelijk sneeuw

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

dinsdag 8 december 2009
Vandaag is mijn verjaardag maar ik had gisteravond visite van Haje en Einar, Jannick en Bettina.
Vanmorgen regende het keihard en het was koud pas aan het eind van de dag werd het sneeuw. Het zal de komende dagen sneeuwen en hopelijk genoeg om te kunnen langlaufen.
Vanmorgen zijn we bij hotel Post in Ramsau naar de rommelmarkt van het jeugd rode kruis gegaan. Jannick en Bettina staan ook daar. Een stapel boeken gekocht en 5 lootjes voor 10 euro. Dan hebben ze een heel groot papier met nummers hangen en de vrije nummers kan je kiezen. Ik won daarmee een spijkerjasje die me nog past ook. Een Dachstein poloshirt, een spaarpot,een grote salamiworst van 1 kg. en ik mocht iets uitkiezen op de handwerkmarkt. Ik heb een groot strobeest die ik neer kan zetten genomen. Als dan mijn kerstversiering uit de gang weg is kan ik die neer zetten. Ik had dus een goede greep want alleen de worst kost al 13 euro. Dus gepakt en gezakt al glibberend terug want het was wel erg glad door de regen.
Dan naar Almfrieden waar we kerstviering van de seniorenbond hadden. Echt een toffe middag gehad. Er was een vrouwenkoor uit Mittenberg, en muziek van de muziekschool Öblarn, voordrachtjes en dans van de Volksschule waar ook Einar aan mee deed. Het was allemaal heel erg leuk. Er waren uiteraard allemaal bobo’s die wat moesten zeggen en de dominee en de pastor waren er. Die beide een adventsvoordracht hielden wat ook erg mooi was. De tafels stonden vol met zelfgemaakte kerstkoekjes en andere zelfgebakken lekkers.
Er was koffie en nadat de kerstboom ontstoken was (echte kaarsjes) gingen we eten.
Eerst een salade dan Rostbraten met Bandnodel, heerlijk.
Thuisgekomen belde Jannick of Jan hem bij Post kon ophalen, het is om de hoek maar hij had veel spullen, onder andere een massagetafel. Hebben jullie wel eens van oorkaarsen gehoord?? Ik had dat niet maar Jannick heeft ze en heeft ook een demonstratie gegeven. Je ligt op je zij, steekt een oorkaars aan en die steek je in je gehoorgang. Dan laat je hem 2/3 opbranden en draai je om en doe je het zelfde met je andere oor. Het geeft totale ontspanning en is goed voor van alles en nog wat. Hij had voor mij een erg mooie glazen vaas, arnicacreme en een vijftiger jaren cd box meegenomen. Verder nog wat kleine dingetjes voor mij . Hij had voor zich zelf ook een grote stapel boeken en nog en tas vol met van alles en nog wat.