Even een sneeuwstop

Oostenrijk, Aich-Assach

Vanmorgen werd ik wakker van de wekker , ik zet hem gelukkig ruim zodat ik tijd heb om wakker te worden. Op weg naar Aich en beneden kwamen we Jannick met Theresa tegen . Jan was gelukkig al bijna klaar met zijn auto uitgraven en schoonmaken . Jannick ging voor hij ging werken erst Theresa naar school brengen. Omdat hij deze week werkt heeft hij volgende week 3 dagen vrij en gaan ze maandag naar Wenen en komen dan woensdag terug. Hij heeft gisteravond taxi gereden , hij doet Schienenersatz of wel hij rijdt de mensen ipv de trein tussen Schladming en Radstadt omdat er geen treinen rijden.
Hard gewerkt vanmorgen maar ik werd ontvangen door Thomas en kreeg gelijk een kop thee van hem. Hij zei dat met de vele sneeuw voor hem de verkoop stil valt tja hij verkoopt sneeuwkanonnen- Christine riep me moet je komen kijken dus ik ga kijken heeft ze een vogelhuis in de tuin zitten daar misschien wel 30 vogels die willen eten maar er zat 1 koolmeesje in en die jaagde iedereen weg zelfs de grotere vogels lieten zich verjagen. Zaten ze allemaal te wachten tot ze aan de beurt waren. Was grappig om te zien. Ze zei die komt elke dag en elke dag hetzelfde. Later nog koffie met Christine gedronken en om half 12 was ik klaar. Jan gebeld en alleen naar de 320 gelopen onderweg daarheen kwam ik Isa tegen met haar moeder en zoon. Ik wist niet dat ze daar in de nieuwbouw woont , ik dacht nog steeds in Schladming. Ze zei als ik tijd had en van Christine kom dan kan ik wel voorbij komen om koffie te drinken. Dus dat kan dan wel een keer. Jan kwam ondertussen en naar huis.
Dan erger ik me dat hij niet even de was van de machine in de droger heeft gedaan of de vaatwasser even heeft leeg geruimd. Ik had alles aangezet voor ik naar mijn werk ging. Dus eerst dat gedaan .Dan de Brösel gemaakt en de Erdbeerknödel in de pan had ik genoeg tijd om even te douchen en om te kleden. Dan samen eten en dan was Ingrid met de meiden al daar of ik al koffie had gedronken. Ik nee ik heb net mijn laatste hap gegeten. Dus koffie gemaakt en terwijl ik koffie aan het maken was hoorde ik ook dat Jannick er was. Dus nog meer koffie maken en allemaal koffie drinken. Nu kwart over 2 en alleen Theresa is er nog want die wil ik mik loreland kijken want Oma ik moet letters leren. Gisteren heeft ze op Squla citotoetsen gemaakt woordenschat en begrijpend luisteren. Allemaal foutloos gemaakt dus de Nederlandse taal beheerst ze best wel goed.
Nu even bijkomen want de komende dagen heb ik het druk.
Vanmorgen was er niet heel veel sneeuw bijgekomen en vanmorgen bleef het droog dat is fijn want dan kunnen de helicopters de mensen bevoorraden en lawines springen. Rond half 2 begon het toch weer te sneeuwen maar nog niet zo hard. We wachten maar af hoe het verder gaat met de winter. Door domheid van de mensen zijn er toch alweer doden te betreuren. Gisteren een echtpaar met zoon off side the piste zoon 16 jaar heeft het niet overleeft. Nog een aantal vakantiegangers onder lawines allemaal buiten de pistes terwijl er warnstufe 5 is het hoogste wat er is .Bijna allemaal Duitsers die zijn omgekomen. Ook een tragisch ongeluk leraar met kinderen leraar verliest zijn ski en valt tussen de bomen, kinderen slaan alarm in 13 minuten was de hulp daar maar de man al gestikt kopover in de diepe sneeuw terecht gekomen. Ik had toevallig gisteren tegen Theresa gezegd dat ze wel als we erbij zijnop die hoge bergen en door die diepe sneeuw mag maar dat ze dat niet mag als ze alleen is. haar uitgelegd dat als ze kopover valt ze er niet uit komt en als we samen zijn kunnen we haar eruit trekken. Meestal zijn die opgehoogde bergen vrij massief maar soms ook veel losse sneeuw ertussen. Ze klom op bergen van 5 a 6 meter en het zijn echt reusachtige bergen sneeuw er komen steeds minder parkeerplekken en elk veldje wordt gebruikt om sneeuw te storten. Als het niet meer sneeuwt wordt het op grote vrachtwagens weggereden en in de Enns gestort. Het is grappig want bv in Aich is veel minder sneeuw gevallen als bij ons . Toch is het niet veel kilometers verder. Ik denk een kilometer of 8-
Jan heeft nog kleine stukjes van de vloer bij Ingrid onder de kastjes gemaakt. Ik had Theresa en Sabrina een poosje en Theresa bleef. Die heeft ineens een leessprong. Ze heeft de afgelopen tijd niet veel ermee gedaan en nu ineens leest ze een hele rij woorden en is ze bezig met hakken en plakken en moet er weer ik mik loreland gekeken worden. Ook heeft ze ineens door dat je een getal kan splitsen en enen en tienen en honderden dus ze gaat weer lekker vooruit en ze automatiseert het geleerde. Ze leren hier echt niets in de Kiga.
Ze ging helemaal gelukkig en voldaan na eerst haar buikje vol gegeten te hebben. Ik had olijvencrackers maar die vind ik erg droog dus smeer er kruidenkaas op de restanten op tafel gezet nou dat smaakte haar wel. Dan had ik Noodlesuppe en ook dat wilde ze wel. Volgende week is ze weer 3 dagen bij ons als Ingrid,Jannick en Sabrina naar Wenen gaan.
Morgen weer vroeg eruit wordt ook een lange dag. Eerst krijg ik Sabrina tot Ingrid terug is dan moet we langs de gemeente om de olie emmers die vol zijn af te geven en lege te halen daarna door naar Schladming kan ik wat boodschappen doen en daar ook naar de oogarts samen met Jan. Dan zien dat we een hapje nuttigen op de terug weg zet Jan mij op mijn werk af en later als ik klaar ben moet hij mij weer halen. Vanavond lekker in bed tv kijken.