Halloween

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Zaterdag 31 oktober

Omdat mijn buurvrouw afgelopen nacht extreem snurkte hadden mijn overbuurvrouwen de slappe lach, de ene zei tegen de ander ze is de grote boze wolf en komt ons opvreten, de ander had gezegd Nicolette eerst want die ligt ernaast, plotseling was het helemaal stil en toen zei er een oh help ze zijn allemaal opgevreten. Ze moeten werkelijk slap van het lachen geweest zijn maar ik sliep overal doorheen.
Vandaag geen Halloweenparty voor mij, wel ga ik elke middag wanneer de zon voor het ziekenhuis staat een poosje buiten zitten . Ze geven voor volgende week weer sneeuw op .
Het vriest ook want elke morgen staat het ijs overal op.
In de ochtend kwam Jannick samen met Bettina, ze hebben de auto mee want ze gingen ook naar Bettina’s oma die nu in het bejaardenhuis in Öblarn is. Zeer tegen haar zin en erg verdrietig is ze daar over. In de middag kwam Jan uit Ramsau lopen en Bettina en Jannick kwamen naar het ziekenhuis. We drinken meestal koffie in het restaurant samen.
Jannick gaat vanavond met Bettina in het Bolwerk in Liezen Halloween vieren. Er rijdt een speciale disco nachtbus dus ze kunnen heen en terug met die bus. Deze bus rijdt tussen Liezen en Schladming en die stopt ook in Aich. Ramsau ligt niet aan de route dan moeten ze als ze met meer zijn een taxibus laten komen maar nu blijven ze bij Bettina.
Bettina moet volgens de wet voor 2 uur thuis zijn dus nemen ze de bus om 00 uur. De volgende gaat om 3 uur.

Zondag 1 november
Voor veel mensen vandaag een familiedag waarop ze de graven bezoeken. Ik had vandaag dat bij Maria willen doen maar helaas.
We zijn nog met zijn tweeen over, allen naar huis. Ik kreeg er weer een dag bij, waarschijnlijk woensdag naar huis. Erg eenzaam want mijn enige zaalgenoot is meestal de hele dag weg.
Vanmiddag komt Jan maar die weet nooit wat te zeggen en voelt zich denk ik ongemakkelijk.

1 november 2009 11:06 | Door: Bianca Hallo allemaal, we denken aan jullie!!!!!! Dikke knuffel en kussssssss en natuurlijk BETERSCHAP

molenaar.ruesink 2017-09-23 19:04:46

1 november 2009 11:08 | Door: Annemarieke Jeemig Nicolette, wat heftig allemaal! Hoop voor je dat "deze nachtmerrie" gauw overgaat. Sterkte! Ik hoop dat nu de drain eruit is dat je je iets prettiger gaat voelen.

molenaar.ruesink 2017-09-23 19:05:13

1 november 2009 15:59 | Door: Haje Hoi Nicolette, sterkte daar! Ik hoop dat je vandaag weer even in het zonnetje hebt gezeten gr Haje uit Ramsau

molenaar.ruesink 2017-09-23 19:05:27

1 november 2009 18:00 | Door: JAN KLAASSENS Hoi Nicolette, we hopen dat je snel weer de oude (en meer dan dat) bent. Marijke wordt de 10e geopereerd, ze gaan dan de linker heup resurfacen (een soort fietsbel op de kop en een metalen kom). Dat was nodig ook, want ze kan nog maar moeizaam lopen en ze heeft voortdurend pijnstillers nodig. Groeten aan alle bekenden! Jan, ook namens Marijke, Jorran en Ardrik

molenaar.ruesink 2017-09-23 19:05:38

1 november 2009 20:21 | Door: ank. Hoi meid, sterkte met alles. Hoop dat je snel opknapt. Ben een tijdje afwezig geweest, vandaar.Groetjes aan iedereen Liefs, Ank

molenaar.ruesink 2017-09-23 19:05:48

3 november 2009 03:26 | Door: je Nicht Christina Lieve Nicolette,ben blij te horen,dat de operatie geslaagd is,al duurt het dan wat langer in het ziekenhuis,en hoe die arts heeft gereageerd,dat is echt belabberd,maar ik denk dat hij gedacht heeft,dat je kunt zo'n drean er heel langzaam uithalen,wat heel erg veel pijn doet in een hele lange tijd, en als je het heel snel doet,doet het net zoveel pijn,maar is de tijd korter. net zoiets als je een plijster van je huid afhaald,heel langzaam,maar dan doet het heel veel en lang pijn, of heel snel,en dan is het vaak al gebeurd voor je er erg in hebt,maar ik ben het er zeer zeker overeens dat het verwijderen van de drean echt vakmanschap vereist,en je niet zomaar lukraak kan/mag trekken. Ook dat er nu heel veel weer terug komt bij jou uit je verleden,dat is logisch,omdat je tijdens de narcose in een soort zweefgebied zit,ten vaak alle dingen terug komen met een soort 3e oog,zoals ik dat noem,dat 3e oog sluit je in je leven af,maar blijft onbewust toch doorwerken,en vroeg of laat moet je alles toch naar boven halen en het echt gaan verwerken. Jij bent nu eenmaal zo dat je alles naast je neerlegt en dan stelt dat er nog zoveel te doen is,je gezin/je werk/de kinderen/ de kleinkinderen de buurvrouw enz enz.Maar jezelf zet je als allerlaatste op een plekje ergens achteraan,nu wordt het tijd om eens jezelf naar een eerste plaats te zetten,en echt aan jezelf te gaan denken en alles samen te bespreken met jan of jannick,uiteraard,kun je ook via de comp bij mij terrecht niccolette,alleen zit ik jammergenoeg zover weg,lieverd. Ik wou dat ik bij je was,in de buurt,mis zo vaak het gezellige praten samen,steunen door dik en dun enz. denk heel veel aan je,en in gedachten zijn we bij je,vergeet dat niet.we houden van jou,van Jan en Jannick,doe ze maar de groetjes,ziek maar rustig uit nu,misschien kun je weer eens wat gaan tekenen,dat deed je vroeger ook nog wel eens,schiet de tijd lekker op,en het is ook een goede oefening voor je nekspieren,en je arm/handen.probeer het eens,misschien vind je het wel weer eens leuk,zet je gedachten eens op papier. wel heel veel liefs en dikke knuffels uit het kleine barre holland aan de zee.

molenaar.ruesink 2017-09-23 19:06:10

8 november 2009 15:56 | Door: jopie en jan hallo nicolette van harte beterschap en word weer snel de oude net als toen wij bij jullie waren en dikke kus van ons doei