Druk

Vanmorgen was ik al wakker voor de wekker en zelfs al opgestaan. Na het ontbijt heeft Jan mij naar Die Gräfin gebracht in Aich. Weer een leuk weerzien met Andrea en Simone al heb ik Simone af en toe wel ergens getroffen.
Het grootste probleem was vanmorgen hoe kom je ergens. Het had geijzeld en het was spiegelglad, Als je op de weg bent waar veel verkeer is dan is er wel gestrooid maar daar moet je eerst zien te komen. Jan helemaal blij met zijn hoesgarage want als je eenmaal bij de auto was waren wij klaar. Ingrid en Jannick moesten met Theresa naar de skitraining en die autos waren onder een ijzellaag. Jannick had een stukje vrij gemaakt en kon de auto achter ons weg halen en wij zijn op weg gegaan. Tussen Pruggern en Aich was een auto door de brugleuning gegaan en hing boven de Enns, de brandweer en andere hulptroepen kwamen er al aan.
Bij Andrea kon ik niet uitstappen en heeft Jan de auto wat verplaatst want de weg zelf was gestrooid dus niet aan de kant gaan staan. Dan redde ik het tot het huis want Andrea had haar terrein al gestrooid. Dan heeft eind van de morgen Simone mij meegenomen want ze moet boodschappen bij de Spar doen en Jan zou mij daar ophalen in Aich. Dus na het boodschappen doen was hij er al met Dominik die om half 10 was gekomen. Helaas moest hij het de hele dag zonder Theresa doen. Dan heb ik Pizza gemaakt en konden we aan tafel. Om 16 uur werd Dominik gehaald. Ik had voor ik wegging de bedden afgehaald en de wasmachine aangezet. Jan had dan de was in de droger gedaan dus toen ik thuis kwam kon ik dat eruit halen en opbergen en hij had de bedden weer opgemaakt. Dat is wel fijn als je thuis komt dat dan niet alles nog ligt te wachten.
Behalve een grote zere plek op mijn hoofd heb ik verder geen last meer door het hoesten deed ik een rare beweging en heb dan ook nog eens pijn aan mijn rechter zijkant en hoesten kan ik bijna niet daardoor. Dan mijn hele lijf overal zere spieren gaat lekker zo maar als ik maar in beweging blijf gaat het me beter. Ik heb geen kraakstem meer. Begin van de avond viel de stroom uit in het aardedonker kaarsen gezocht en aangestoken en Jan en Ingrid waren in de meterkast kijken maar in onze hele hoek was alles donker ook de straatverlichting. Dan ging het licht aan en ik zeg tegen Jan de kaarsjes maar even aanlaten en ja hoor dan was het weer donker. Gelukkig niet lang en we hebben maar 1 kaars laten branden.
Nu eerst snel koffie maken want nu is er stroom.