Raungen

Oostenrijk, Pruggern

Jannick ging al tegen 9 uur op de fiets naar zijn vriend Franzl, die woont in Schladming.
Er ging alleen een bus om half 10 heen en om 15 uur terug. Dus is hij gaan fietsen.
Het weer is nog steeds bijzonder mooi.
Jan en ik gingen weer op Hofwandeling, we vertrokken vanaf een boerderij in Pruggern en we gingen richting Grobming over Michaelerberg weer terug. Het was een fantastische wandeling met heel veel eten en drinken en muziek. Alles was vers en van de boerderij.
Er waren veel verse sapjes b.v. appelsap dat vers geperst werd en dan in een vat en dat werd gespritzt. Of lekkere verse eierlikeur,obstler, sapjes. Je kon b.v. Steierkrapchen met aardappel en zuurkool eten kosten €1,80. de krapchen werden ter plekke gemaakt. Zo veel gebak en hartige dingen. We hebben ons uiteraard helemaal uitgeleefd.
We hebben ook raungen gekocht voor thuis. Het zijn kleine ronde balletjes en ze smaken naar die grote pepernoten maar dan zacht. We hebben nog meer lekkernijen voor thuis meegenomen. We hebben nog wel een stuk extra ge nordic walkt. Veel mensen hadden NW stokken bij zich maar volgens ons om recht te blijven lopen na alle alcohol.